Satysfakcjonująca praca w sprzedaży bezpośredniej

przez Jolanta Flag
317

Wśród czynników decydujących o wysokim poziomie zadowolenia z działalności w branży DS/MLM znajdują się m.in.: korzystne i jasne zasady współpracy, rzetelność firmy, wysoka jakość produktów, dobre kontakty ze współpracownikami, wsparcie merytoryczne…

Monika Przygoda z Mary KayMonika Przygoda z Mary Kay

Konsultanci bezpośredni deklarują bardzo duże zadowolenie z pracy w sektorze DS/MLM i współpracy ze swoimi firmami (86%). Większość respondentów w swojej pracy wykorzystuje posiadane kwalifikacje (65,5%), a wykonywane zajęcie umożliwia im dalszy rozwój nowych kompetencji (68%). Dla większości badanych (67,7%), ważny jest jasno zdefiniowany cel zawodowy. Co czwarty ankietowany nie zamierza zmieniać obecnego zajęcia związanego ze sprzedażą bezpośrednią, a ponad 23% z nich nie planuje zmieniać firmy, z którą obecnie współpracuje.

Badania satysfakcji zawodowej sprzedawców bezpośrednich, przeprowadzone na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej przez Homo Homini w kwietniu 2013 roku pokazują, że większość respondentów jest zadowolona ze współpracy z obecną firmą (86%), z czego ponad połowa ocenia tę współpracę jako zadowalającą (56%), a co trzeci ankietowany jest z niej bardzo zadowolony (30%).

Wśród czynników decydujących o wysokim poziomie zadowolenia ze współpracy ze swoją firmą znalazły się m.in.: korzystne i jasne zasady współpracy, rzetelność firmy, wysoka jakość produktów, dobre kontakty ze współpracownikami, wsparcie merytoryczne. Duże znaczenie w budowaniu trwałych i pozytywnych relacji pomiędzy konsultantami a firmami, z którymi współpracują, odgrywa regularna obustronna komunikacja. Współpracownicy firm sprzedaży bezpośredniej w tym marketingu sieciowego doceniają dwustronny dialog i współodpowiedzialność za rozwój organizacji, z którą współpracują. Ponad połowa badanych (62,9%) uważa, że firma jest zainteresowana jego opinią na temat współpracy.

Poziom zadowolenia z pracy konsultantów bezpośrednich:

Źródło: Badanie Instytutu Homo Homini, kwiecień 2013 r.Źródło: Badanie Instytutu Homo Homini, kwiecień 2013 r.

Osoby traktujące sprzedaż bezpośrednią jako główne zajęcie to często perfekcjoniści osiągający w firmach takich jak Oriflame, Vorwerk, Avon, Forever Living Products, Herbalife czy Mary Kay, statusy najwyższej klasy konsultantów i dystrybutorów.

Zawsze chciałam awansować i zarabiać duże pieniądze. Chęć rozwoju, zdobycia umiejętności biznesowych i interpersonalnych skłoniły mnie do spróbowania swoich sił w sprzedaży bezpośredniej – mówi Monika Przygoda z woj. świętokrzyskiego, współpracująca z Mary Kay Cosmetics od 2010 roku. Jako matka samotnie wychowująca 15-letniego syna, marzyła o pracy dającej wielkie możliwości kobietom, nie ograniczającej ich tzw. szklanym sufitem. Jej kariera w Mary Kay kariera potoczyła się bardzo szybko.

ReklamaReklama

Po 10 miesiącach od podpisaniu umowy konsultanckiej awansowała na stanowisko niezależnej dyrektor sprzedaży i od 2011 roku udziela konsultacji, sprzedaje produkty i szkoli swoje konsultantki. Obecnie ma w swojej grupie biznesowej ponad 100 osób i pracuje nad rozwojem liderów. W ubiegłym roku, jako jedna z niewielu osób z Polski, uczestniczyła w dorocznym, światowym seminarium w Dallas. Miesiąc później, na seminarium w Polsce, zajęła pierwsze miejsce w dziedzinie rekrutacji. Prowadzi własną, dobrze prosperującą działalność, ma grono lojalnych i zadowolonych klientek, piękne biuro, a niebawem za swoją skuteczność i efektywność w sprzedaży odbierze różowego Forda Focusa.

Monika Przygoda z Mary KayMonika Przygoda z Mary Kay

– Zawsze lubiłam pracę z ludźmi, więc łatwo nawiązuję znajomości. Praca w charakterze konsultantki Mary Kay, daje mi satysfakcję i spełnienie. Umożliwia codzienne poznawanie kobiet, które uczę jak dobierać produkty, by spełniały ich potrzeby, prezentuję im sposoby na to, by codziennie wyglądały pięknie. Kolejną rzeczą jest rozwój, motywowanie i inspirowanie moich konsultantek, by chciały osiągać sukces prywatny i zawodowymówi Monika Przygoda.

Współpraca z branżą zagwarantowała jej rozwój, satysfakcję i pieniądze. – Osiągnęłam bardzo wiele, w krótkim czasie. Jestem dowodem na to, że jeżeli się chce i wyznaczy się cel, można osiągnąć sukces. Na początku mojej kariery niezwykle cenne było wsparcie merytoryczne i szkolenia oferowane przez firmę Mary Kay. Dodały mi pewności siebie w walce o marzenia moje i mojego syna dodaje Monika Przygoda.

Metryka badań: czas realizacji badania – kwiecień 2013, miejsce realizacji – badanie ogólnopolskie, metoda – CAWI (Computer Assisted Web Interview), próba – osoby pracujące w systemie sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego, współpracujące z firmami zrzeszonymi w Polskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej, wielkość próby N=3892. 

Mogą Cię również zainteresować