Właśnie wykorzystaniu mediów społecznościowych przez firmy i przedsiębiorstwa poświęcona będzie konferencja Social Media Day, która odbędzie się 23 listopada 2011 we Wrocławiu. Najnowsze statystyki wskazują, że sto największych firm świata wg magazynu „Forbes” jest obecnych w przynajmniej jednym kanale społecznościowym. Trend rozszerzania obecności w social media dotyczy także małych i średnich przedsiębiorstw, które w ten sposób mogą precyzyjnie docierać do swojej grupy docelowej.
Także w Polsce firmy coraz częściej dostrzegają potencjał mediów społecznościowych: jednak nie zawsze osoby decyzyjne są przekonane do tego, że warto w nie zainwestować. Dlatego podczas konferencji Social Media Day chcemy pokazać przykłady najlepszych praktyk w tym zakresie. Impreza podzielona będzie tym razem na dwa dni: otwartą konferencję (23 listopada) i zamknięte warsztaty (24 listopada), na które można się zapisać na stronie www.socialmediaday.pl.
Wśród prelegentów znajdą się blogerzy, którzy mają na koncie kampanie realizowane z dużymi przedsiębiorstwami – Natalia Hatalska i najbardziej znany bloger motoryzacyjny, autor bloga Blogomotive. Nie zabraknie też specjalistów od monitoringu mediów – z Michałem Sadowskim z Brand24 na czele. O roli social media z punktu widzenia relacji z konsumentami będzie mówił Piotr Miączyński, dziennikarz działu gospodarczego „Gazety Wyborczej” i autor supermarket.blox.pl. Najlepiej o korzyściach płynących dla firm z wykorzystania mediów społecznościowych opowiedzą osoby, które na co dzień zajmują się tym w największych polskich przedsiębiorstwach: blogerzy firmowi sieci Play (Marcin Gruszka), Telekomunikacji Polskiej (Tomasz Sulewski) i mBanku (Tomasz Lipiński).
To już szósta edycja Social Media Day Poland. Poprzednie konferencje były dużym sukcesem i wpisały się już w kalendarz wydarzeń branżowych nie tylko na Dolnym Śląsku, ale i w skali ogólnopolskiej. Ostatnia edycja odbyła się 30 czerwca, a wśród gości znaleźli się wtedy Kominek, Maciej Budzich, Jacek Gadzinowski, Artur Kurasiński, a także – przedstawiciele opiniotwórczej prasy, z redaktorem naczelnym „Press”, Andrzejem Skworzem, na czele. Program i najświeższe informacje dotyczące konferencji można znaleźć na www.socialmediaday.pl oraz http://facebook.com/smdaypoland.
Konferencja Social Media Day Poland – Social media dla biznesu, 23 listopada 2011, godz.17.00, sala Wielka Zachodnia, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, ul. Joliot-Curie 15 – wstęp bezpłatny. Warsztaty: 24 listopada 2011, godz. 10.00 – obowiązują zapisy. „Network Magazyn” objął to przedsięwzięcie patronatem medialnym