Foto: Maciej Maciejewski
Taki jest wynik badania przeprowadzonego przez TNS OBOP dla Związku Producentów Audio Video. Dla zdecydowanej większości konsumentów muzyka jest czynnikiem, który poprawia ich nastrój i zachęca do większych zakupów – powiedział Bogusław Pluta ze ZPAV. Badania zrobione przez TNS OBOP pokazały, że muzykę w miejscach, gdzie się sprzedaje produkty lub usługi cenią najbardziej osoby młodsze, kobiety i ludzie lepiej wykształceni. Konsumenci są w stanie zapłacić średnio 50 groszy więcej za muzykę umilającą im pobyt w takich miejscach.
ZPAV podkreślił przy okazji badań, że przedsiębiorcy odtwarzający muzykę w lokalach
i uchylający się od płacenia narażają się na kary grzywny, a nawet więzienia. Nikt nie wspomina tylko, czy bardziej mamy się skupić w biznesie np. na „Czterech porach roku” Vivaldiego, czy bardziej na Rolling Stonesach, ewentualnie grupie Slayer.