Sprzedawcą można się urodzić, ale potem trzeba się wciąż uczyć

przez Piotr Hoffmann
439 odsłony

„Network Magazyn” nawiązał stałą współpracę merytoryczną z młodym, aczkolwiek już zaawansowanym i profesjonalnym portalem edukacyjnym DrSprzedaz.pl. Na pytanie czym jest i w jakim celu powstał projekt DrSprzedaz.pl odpowiedział nam w niecodziennym stylu, jego menedżer, Marek Wiśniewski:

Kilka lat temu negocjowałem cenę mieszkania w znanej firmie developerskiej. Chciałem obniżenia ceny o 100 zł na metrze kwadratowym. Sprzedawca zrobił zatroskaną minę i odrzekł: „muszę w tej sprawie zadzwonić do dyrektora z naszej spółki-matki, Johna z Chicago”. Wziął telefon i z poważną miną wyszedł do drugiego pokoju. Po dłuższej chwili wrócił i stwierdził: „Musiałem chwilę poczekać, bo John był na zebraniu zarządu. Powiedział mi, że zgadza się tylko na 50 zł”.

Siedziałem oszołomiony. I to ani dlatego, że nad moim 100 zł z metra pochylił się ważny menedżer na innym kontynencie, ani dlatego, że ten menedżer nie chciał zaakceptować mojej propozycji. Oszołomiła mnie wiara siedzącego przede mną sprzedawcy, że może zawsze i „na żywca” stosować wszystkie sztuczki, które wbito mu do głowy na szkoleniu. Wiara, że „ciemny lud to kupi”.

A może uwierzył, że sprzedawcą wystarczy się urodzić, a potem nie trzeba już myśleć? Niestety jest to dość rozpowszechniony pogląd. Wielu ludzi uważa, że sprzedawca ma mieć „gadane”, być nieco bezczelny i odporny na stres. I to wszystko.

Powołaliśmy do życia portal DrSprzedaz.pl ponieważ się z tym nie zgadzamy. Uważamy, że sprzedawca ma być przede wszystkim rzetelny, dobrze przeszkolony i brać pod uwagę interesy klienta. Wiemy też, że sprzedaż to ciężka, wymagająca inwencji i poświęcenia, systematyczna praca. Do wykonywania zawodu sprzedawcy potrzebna jest ogromna wiedza.

Ci, którzy uważają, że sprzedaż to podłe zajęcie dla tych, którzy nie mogą znaleźć innego zajęcia, nie mają pojęcia o czym mówią.

Aby ułatwić działanie sprzedawcom na DrSprzedaz.pl prezentujemy artykuły na temat sprzedaży, wywiady z menedżerami, filmy szkoleniowe dla sprzedawców i wyniki sondaży. Chcemy, aby odwiedzali nas Ci, którzy traktują sprzedaż poważnie i chcą zdobywać wiedzę, a także dzielić się nią – każdy użytkownik może zgłosić do publikacji tekst, który po redakcyjnej weryfikacji może trafić na nasze strony. Ci, którzy nie mają czasu by pisać, mogą wnieść swój wkład w dzielenie się wiedzą uczestnicząc w sondażach – ich wyniki pozwalają wszystkim użytkownikom poznać opinię środowiska sprzedawców.

Podjęliśmy współpracę z „Network Magazynem”, ponieważ jest to medium, które promuje sprzedaż opartą na wiedzy i współpracy między ludźmi. Zapraszam więc do naszej specjalnej rubryki na stronie głównej www.networkmagazyn.pl (box po lewej stronie portalu, tuż pod „Bazą Wiedzy” – przyp. red.).

Mogą Cię również zainteresować