Sprzedawca z branży MLM

przez Agnieszka Wawrynek

Nagrodzenie najlepszych w sprzedaży to cel konkursu Polish National Sales Awards. Komisja Sędziowska każdego roku spośród zarejestrowanych uczestników wyłania laureatów i wyróżnionych w kilkunastu kategoriach. V Gala PNSA zbliża się wielkimi krokami…

Odpowiadając na potrzeby rynku i zmieniający się wizerunek sprzedaży, w tej edycji organizatorzy dokonali modyfikacji. Z perspektywy historii PNSA, te zmiany mają kształt przełomowy. Objęły one głównie podział kategorii konkursowych, których liczbę zwiększono do 17. Organizator dokonał jednocześnie podziału na kategorie ogólne i sektorowe, czyli dedykowane poszczególnym branżom. Finalnie, wśród siedmiu kategorii sektorowych znalazły się: Doradca klienta w banku, Menedżer zespołu sprzedaży w banku, Agent ubezpieczeniowy, Menedżer zespołu sprzedaży ubezpieczeń, Lider samorządowy, a także Sprzedawca roku – sprzedaż bezpośrednia oraz Menedżer sprzedaży bezpośredniej. Dwie ostatnie kategorie są dedykowane branży DS/MLM. Decyzja o włączeniu Menedżera branży MLM do wspomnianych kategorii została podjęta ze względu na przynależność obu dziedzin do tego samego sektora.

Maciej MaciejewskiMaciej Maciejewski

– Nasz periodyk, jako jedyne w Polsce niezależne pismo na temat branży sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego wspiera, promuje i bezpośrednio uczestniczy w projekcie PNSA, gdyż jest to w dziedzinie sprzedaży przedsięwzięcie profesjonalne, prestiżowe i niezmiernie medialne. Szeroko zakrojony profesjonalizm pozwala więc wyznaczać w tej profesji konkretne standardy pracy i zakres odpowiednich wyników biznesowo-finansowych, ale również buduje świadomość postaw związanych z etyką, rzetelnością, uczy od podstaw i niesie w świat przesłanie o tym, jak być sprzedawcą doskonałym pod każdym względem. Z kolei prestiż konkursu pozwala jego zwycięzcom cieszyć się w świecie biznesu wizytówką fachowca z prawdziwego zdarzenia. Człowiek, który w swojej kolekcji wszelkich nagród i dyplomów posiada statuetkę laureata PNSA, z pewnością już nigdy w życiu nie będzie musiał pisać curriculum vitae. Sama nagroda mówi wszystko. No i właściwy przekaz medialny. Coś, na czym w kwestii biznesu DS/MLM naszej redakcji zależy chyba najbardziej. Poinformowanie społeczeństwa o wszelkich możliwościach, jakie daje ludziom ten system, ale za pomocą faktów – nie wyssanych z palca tanich frazesów czy przedziwnych stygmatów. Każdy laureat konkursu w kategorii związanej z naszą branżą, po każdej gali bryluje we wszelkich popularnych, a przede wszystkim opiniotwórczych mediach związanych z biznesem. To było nam wszystkim bardzo potrzebne – mówi Maciej Maciejewski, redaktor naczelny „Network Magazynu”.      

O nominację w kategorii Menadżer sprzedaży bezpośredniej może starać się każdy menedżer działający w branży sprzedaży bezpośredniej lub MLM mogący pochwalić się ponadstandardowymi wynikami sprzedaży w ostatnim roku działania, wykazać się nie tylko umiejętnością tworzenia zespołów sprzedażowych zgodnie z branżowym kodeksem etycznym, ale również umiejętnością pracy zespołowej i realizowania postawionych celów przy jednoczesnym kreowaniu pozytywnego wizerunku branży.

Kategoria Sprzedawca roku – sprzedaż bezpośrednia dedykowana jest  każdemu sprzedawcy działającemu w obszarze sprzedaży bezpośredniej lub MLM rozumianej jako „sprzedaż osobista związana z jednoczesnym zamknięciem transakcji”, który osiągnął średnie wyniki znacznie przekraczające dokonania innych sprzedawców działających dla tej samej organizacji.

Paweł BoreckiPaweł Borecki

– Funkcjonując etycznie w multi level marketingu jesteśmy odpowiedzią na najważniejsze polskie wyzwanie gospodarcze – bezrobocie. Stanowimy prawdziwą możliwość podniesienia jakości praktyk sprzedażowych w Polsce, które wspomogą rozwój gospodarczy i zagospodarują wiele miejsc pracy. Konkurs Polish National Sales Awards jest najpoważniejszą platformą, w której możemy przedstawić nasze znaczenie i zmienić na lepsze postrzeganie naszej branży w Polsce. Znaczący ludzie biznesu tradycyjnego otwierają szeroko oczy na MLM, a ich wyobrażenie marketingu sieciowego czy piramidy przestaje istnieć. W to miejsce wkomponowuje się obraz przedsiębiorcy, który jest właścicielem swojego biznesu i odpowiada za rozbudowę rynku zbytu na produkty czy usługi firmy, z którą współpracuje. Jakość ludzi z MLM wzbudza coraz większy respekt, a sam fakt, że zostałem laureatem w kategorii „Menedżer branży MLM” stał się dla mnie początkiem lepszego – komentuje Paweł  Borecki z AKUNA Polska.

Paweł LenarPaweł Lenar

– Uważam, że dużą „wartością dodaną” konkursu PNSA jest możliwość poznania działalności w MLM od tej prawdziwej i rzetelnej strony. Obecnie działalność w marketingu sieciowym jest profesją, która daje realną możliwość stworzenia finansowej niezależności oraz życiowej równowagi. W czasie kryzysu i recesji, który pojawia się w wielu branżach, profesjonalny marketing sieciowy jest ciekawą alternatywą, z której mogą skorzystać Ci, którzy rozumieją na czym polega biznes relacji. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach to właśnie ta branża ukształtuje wspaniałych przedsiębiorców, liderów i profesjonalnych sprzedawców – dodaje Paweł Lenar z FM GROUP.

Dla organizatorów konkursu Polish National Sales Awards kluczowym jest angażowanie do struktur autorytetów reprezentujących oceniane sektory, w tym MLM. Z tego względu już od I edycji, PNSA korzysta ze wsparcia redaktora „Network Magazynu” Macieja Maciejewskiego, który jako członek Komisji Sędziowskiej, służy fachową oceną podczas indywidualnych prezentacji uczestników.

Elżbieta PełkaElżbieta Pełka

– Pomimo trudności, jakie napotkaliśmy na drodze wypracowywania konsensusu dot. ostatecznego kształtu kategorii w V edycji, cieszę się i jestem też bardzo dumna z tego, że PNSA ze swoim przekazem dociera zarówno do firm sprzedaży bezpośredniej, jak i MLM. Jest niezmiernie ważnym, że sektor reprezentowany przez grupę ponad 800 000 osób/konsultantów/przedsiębiorców znajduje swoje miejsce i reprezentację w naszym przedsięwzięciu. Osobiście uważam, że stawanie w szranki przedstawicieli firm MLM/sprzedaży bezpośredniej z reprezentantami właściwie wszystkich sektorów biznesu sprawia, że MLM/sprzedaż bezpośrednia zaczyna zajmować w świadomości biznesowej tożsamą pozycję. Jest to oczywiście proces długofalowy, ale efekty są już widoczne. Tym samym pragnę wszystkich zaprosić do udziału w V-tej Edycji PNSA, a następnie, mam nadzieję, do zobaczenia na Gali PNSA w dniu 27 listopada 2013 w Hotelu Hyatt – komentuje Elżbieta Pełka, prezes PNSA.

ReklamaReklama

Laureaci tegorocznego konkursu otrzymują wartościowe nagrody – szkolenia sprzedażowe ufundowane i zorganizowane przez Brian Tracy International, Sandler Training oraz Persona Global. Jest to element wynikający z misji PNSA – działania na rzecz rozwoju edukacji w branży sprzedaży. PNSA to także platforma wymiany najlepszych praktyk, dedykowana wszystkim branżom z sektora. Jak twierdzą uczestnicy, konkurs PNSA daje szansę porównania się z innymi i umożliwia ciągły rozwój zawodowy.

Przypomnijmy publikacje na temat zwycięzców PNSA startujących w poprzednich edycjach tego prestiżowego konkursu:

II Gala PNSA (Paweł Borecki, Natalia Ryńska)

III Gala PNSA (Bogumiła Sroka, Jarosław Łuczak)

IV Gala PNSA (Paweł Lenar)

Zgłoszenia do V edycji konkursu można składać do 31 sierpnia 2013 roku za pomocą strony internetowej tego przedsięwzięcia.

Polish National Sales Awards (PNSA) jest pierwszym i jedynym przedsięwzięciem w kraju, którego zadaniem jest integracja społeczności sprzedawców w Polsce oraz promocja i wdrażanie nowoczesnych standardów profesjonalnej sprzedaży w oparciu o zasady dobrych praktyk. Głównymi pomysłodawcami stworzenia platformy PNSA w Polsce są Elżbieta Pełka, właściciel agencji reklamowej Elżbieta Pełka Creative Services oraz dr Chahid Fourali, wieloletni szef Marketing & Sales Standards Setting Body.

Mogą Cię również zainteresować