Sprzedaż netto firmy Nature’s Sunshine Products osiągnęła w minionym roku 421,9 miliona dolarów

przez Maciej Maciejewski

Spółka Nature’s Sunshine Products opublikowała swoje wyniki finansowe za czwarty kwartał i cały rok 2022. W raporcie uwzględniono sprzedaż netto w czwartym kwartale w wysokości 102,7 mln USD, w porównaniu do 117,9 mln USD w analogicznym okresie roku 2021. Całoroczna sprzedaż netto wyniosła 421,9 mln USD, co oznacza spadek z 444,1 mln USD.

źródło: Pixabay

Skorygowana EBITDA wyniosła 8 mln USD w czwartym kwartale i 32 mln USD, co oznacza spadek z 49,4 mln USD za cały rok 2022. – W czwartym kwartale minionego roku, pomimo bezprecedensowej presji ze strony zewnętrznych przeciwności, nadal obserwowaliśmy, jak podstawowe fundamenty naszej działalności utrzymują się – powiedział Terrence Moorehead, dyrektor generalny w Nature’s Sunshine.

– W kwartale osiągnęliśmy sprzedaż w wysokości prawie 103 mln USD na podstawie raportów lub 110 mln USD po wyeliminowaniu wpływu kursów walutowych, biorąc pod uwagę rekordowy wzrost sprzedaży w zeszłym roku. Przez cały rok osiągnęliśmy drugą najwyższą sprzedaż w historii firmy, dzięki silnym zwrotom z naszych ukierunkowanych inwestycji mających na celu optymalizację naszej działalności. W rzeczywistości nadal obserwowaliśmy silny wzrost w Azji – wyższy o 5,3% w porównaniu z poprzednim rokiem, ponieważ nasze inwestycje w aktywację terenową wspierały zdrowy wzrost zamówień i sprzedaży – dodał.

Azja była najsilniejszym segmentem operacyjnym firmy, odpowiadając za prawie połowę sprzedaży netto w czwartym kwartale (43%) i całym roku 2022 (44%). Marża brutto w czwartym kwartale utrzymała się na stałym poziomie 72,2%, w porównaniu do 74% w tym samym kwartale 2021 roku. Koszty sprzedaży, ogólne i administracyjne w czwartym kwartale wyniosły 38,8 mln USD, w porównaniu do 45,4 mln USD w kwartale ubiegłego roku. Dochód operacyjny w czwartym kwartale wyniósł 4,2 mln USD, w porównaniu z 7,5 mln USD w roku 2021.

Firma zakończyła rok 2022 ze środkami pieniężnymi i ich ekwiwalentami w wysokości 60 mln USD oraz niespłaconym długiem w wysokości 1,2 mln USD. – Patrząc na rok 2023 jesteśmy przekonani, że nasze strategie rozwoju pozwolą firmie Nature’s Sunshine zdobyć udział w rynku i zająć lepszą pozycję na przyszłość – stwierdził Moorehead. – Zgodnie z tymi celami będziemy nadal priorytetowo traktować inwestycje w technologie cyfrowe, aktywację w terenie, wydajność produkcji i budowanie marki, aby poprawić wrażenia klientów. W związku z tym w 2023 roku oczekujemy wymiernego wzrostu – podkreślił.

Mogą Cię również zainteresować