Jak od podstaw zainicjować firmę MLM? Oto krótki poradnik co trzeba zrobić, aby porządnie postawić firmę MLM i generować 100 milionów sprzedaży netto rocznie. Albo i więcej…

przez Maciej Maciejewski
6385 odsłony

Dystrybucja towarów i usług w systemie MLM jest obecnie najlepszą metodą do zarabiania pieniędzy. Zarówno dla niezależnych partnerów takich spółek, jak i oczywiście dla ich właścicieli i osób zarządzających. Bo tutaj występuje niezwykle satysfakcjonujący wskaźnik pod kątem opłacalności zarobków w stosunku do włożonej inwestycji. Trzeba tylko wiedzieć, jak to zrobić.

źródło: Pixabay

Odpowiadając na pytanie, który z czynników jest w największym stopniu odpowiedzialny za sukces biznesu, każdego biznesu, Leszek Czarnecki stwierdził stanowczo, że LUDZIE. Jakość, potencjał ekipy, którą do projektu zaangażujemy, wokół siebie i przedsięwzięcia skupimy. Moc i twórczość, działanie każdego jej członka z osobna oraz kwintesencja odpowiednio dobranej i zgranej grupy jako całego, potężnego mózgu każdej firmy. Oczywiście zgadzam się z nim w 100% bez jakiejkolwiek dyskusji. Ale…

Nawet najlepsza ekipa ludzi nic nie wskóra, nie wygeneruje ciekawych wyników, nie zrobi żadnego cudu, jeśli nie będzie miała odpowiednich narzędzi.

Przecież z pustego to i Salomon nie naleje. Każdy biznes, zanim zaangażują się w niego ludzie, musi mieć kilka podstawowych atrybutów, narzędzi, asów w rękawie, które – jeśli odpowiednio wykorzystamy – nakierują go na właściwy tor. Postawią go na drodze do sukcesu. Jak to powinno wyglądać w przypadku firmy, która będzie działała w systemie marketingu sieciowego? Co jest potrzebne w każdym MLM na starcie? Krótko i na temat. Samo gęste…

Wszystko zaczyna się od produktu

Oczywiście produkt w już działającym biznesie MLM nie jest czynnikiem najważniejszym, potrzebnym do sukcesu, ale jest kluczowy. Bez niego nic nie będzie. No chyba, że ktoś chce postawić na dwa, trzy lata piramidę finansową. Wtedy nie trzeba żadnego produktu. Wtedy wystarczy tylko umiejętność dobrego wstawiania kitu w okna. Ale do tego nie zachęcam, bo jak wiadomo, za coś takiego w Polsce grozi nawet kara pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat trzech.

Ja propaguję wyłącznie biznesy etyczne, rzetelne i działające zgodnie z prawem, więc realny produkt/usługa – i co ważne, jego konsumpcja – musi się odbywać.

Wypłacane ludziom w struktury prowizje muszą pochodzić ze sprzedaży produktów. Więc najpierw musisz podjąć decyzję czym Twoja firma będzie handlowała. Najlepiej, jeśli produkt nie będzie miał konkurencji (co w tym momencie jest już bardzo trudne) i będzie szybko-zbywalny, czyli potrzebny każdemu człowiekowi, każdej rodzinie, regularnie. Na przykład jedna tubka pasty do zębów co tydzień albo kilogram kiełbasy okraszonej pół kilogramem boczku na siedem dni.

Oczywiście żartuję, to tylko przykłady, ale tak naprawdę to zobacz – w każdej lodówce, w każdym gospodarstwie domowym musi być jakaś wędlina. Zawsze. Nawet jeśli dwie osoby są wegetarianami to ich dziecko lubi kiełbaskę. A jeśli też nie jada mięsa to odwiedzająca teściowa uwielbia szynkę. No, a pasta do zębów? Raczej każdy człowiek używa. O ile teściowej do higieny jamy ustnej bardziej nie przydaje się szklanka z wodą i tabletką Corega Tabs.

Masz już produkt. Co dalej?

Teraz śmiało możesz skontaktować się np. z nami. Jako red. naczelny Network Magazynu, jedynego w Polsce niezależnego pisma o systemie sprzedaż bezpośrednia i network marketing, jestem pomysłodawcą projektu szkoleniowo-konsultingowego o nazwie AKADEMIA MLM. Wystartowaliśmy z tym przedsięwzięciem kilka lat temu razem z Piotrkiem Wajszczakiem. Za jego pośrednictwem od kilku lat pomagamy ludziom stawiać firmy MLM od podszewki. Przyjeżdżają do nas ludzie z produktem, siadamy do stołu i przy dobrej kawie – o ile produkt jest ciekawy – obmyślamy całą historię, plan działania.

Oczywiście nie wszystkie zlecenia przyjmujemy, mnóstwo odrzucamy, bo niekiedy ludzie mają takie pomysły, że opadają ręce, a fason trzeba trzymać. Ale niekiedy zdarzają się ciekawe przypadki. W ten sposób zainicjowaliśmy już kilkanaście fajnych firm odnoszących dziś sukces w multi level marketingu. Ostatnio np. pomagaliśmy nader interesującym projektom SOUVRE INTERNATIONALE czy NATUR DAY.

Mając w ręku dobry produkt możesz również działać dalej na własną rękę, ale wydaje mi się, że zawsze lepiej poradzić się ludzi, którzy mają na ten temat wiedzę, kompetencje i porządne know-how. Tym bardziej, że ceny za nasze usługi nie są jakieś kosmiczne. Zapłacisz tyle, ile na dobrej jakości ladę chłodniczą wydaje człowiek otwierający sklep spożywczy… i możesz spać spokojnie. Będziesz pewien, że dysponujesz dokumentami, które są zgodne z obowiązującym w Polsce prawem. I będą działały przez długie lata.

Jeśli produkt nam się spodoba robimy papierologię

Co się składa na ten element? Wszystko, bez czego biznes MLM nie wystartuje. Bez tych rzeczy nawet nie myśl o tym, aby ogłosić start firmy, bo nic z tego nie wyjdzie. Na niezbędną papierologię składają się m.in: umowa dystrybucyjna (umowa o współpracy pomiędzy dystrybutorem, a firmą działającą w systemie MLM), regulaminu dystrybutora (regulacje dotyczące współpracy na poziomie dystrybutor-firma MLM), plan marketingowy firmy MLM (sposób rozliczania wynagrodzeń dystrybutorów w zależności od osiągniętych poziomów, sposób wyliczania bonusów w zależności od osiągniętych rezultatów sprzedażowych, wynikających z podziału kwoty bonusowej z ceny produktów), wytyczne dotyczące budowy programów motywacyjnych, wytyczne dotyczące możliwości form rozliczeń dystrybutor-firma, wytyczne do systemu informatycznego pod uzgodniony plan marketingowy oraz do budowy strony www. I jeszcze kilka innych, bardzo ważnych rzeczy.

I TERAZ Z TYM WSZYSTKIM MOŻNA SIĘ UDAĆ DO SPECJALISTY, KTÓRY POSTAWI DOBRY SYSTEM INFORMATYCZNY.

Bez niego ani rusz. System jest niezbędny do tego, aby kompetentna osoba w firmie MLM widziała wszystko co się w biznesie dzieje, a dystrybutorzy czyli niezależni partnerzy firmy, aby mieli m.in. narzędzia niezbędne do pozyskiwania informacji i edukacji, no i również, aby mogli na bieżąco obserwować jak wyglądają ich struktury i co się w nich konkretnie w danym momencie dzieje. Taki system możesz postawić na własny rachunek (z pomocą całej papierologii, o której pisałem wyżej) lub skorzystać z naszych, wykwalifikowanych i doświadczonych w boju fachowców. Robiliśmy to już wiele razy, więc dla nas takie rzeczy nie stanowią żadnych problemów.

Teraz wystarczy ogłosić światu start nowego biznesu! Jeśli masz produkt, wszystkie niezbędne dokumenty i system informatyczny – to masz już jakieś 50% sukcesu!

Teraz można robić w społeczeństwie szum o nowych możliwościach na zarabianie pieniędzy. Ale jak to zrobić? Gdzie? To zostawię sobie na kolejny wpis. Albo nie. Jak się skontaktujesz z AKADEMIA MLM to bez problemu o wszystkim się dowiesz. O ile kawa będzie naprawdę dobra. Amen.

Już wiem o co chcesz zapytać…

Co się składa na pozostałe 50% sukcesu? Już mówię. To TY. Od nas dostaniesz gotowy biznes skrojony na wymiar. Ale jak on będzie wyglądał, jak będzie prosperował, to już będzie zależało tylko i wyłącznie od Ciebie. Jeśli dasz z siebie troszkę inteligencji, charyzmy i konsekwencji, to będziesz mógł się cieszyć takimi wynikami finansowymi: „Raporty finansowe branży network marketingu w Polsce”. To mogę zagwarantować.

O tym jak poradziły sobie z kwarantanną firmy MLM w Polsce możesz również przeczytać w naszych świetnych, archiwalnych materiałach. To bezprecedensowy przykład branży, która wydawałoby się, że mogła zostać mocno dotknięta kryzysem ekonomicznym ostatnich miesięcy. Nic bardziej mylnego. To model biznesowy, któremu warto się bliżej przyjrzeć. Wcześniejsze przejście na zastosowanie nowoczesnych technologii, sprawna reorganizacja i adaptacja do nowej sytuacji przyniosły zaskakujące efekty:

„Polski sektor network marketingu z rekordami w online! Komentarze liderów”

Lawinowe redukcje zatrudnienia, które nie ominą praktycznie żadnej branży, w optymistycznym wariancie szacowanym przez resort rodziny, pracy i polityki społecznej, mają pozbawić pracy 1,4 miliona Polaków. W pesymistycznym wariancie bezrobocie sięgnie 10%. Ale nie w network marketingu:

„Recesja? Jaka recesja? Krótka dygresja o tym, że biznes network marketingu jest prawdopodobnie najlepszym obecnie systemem do zarabiania pieniędzy”

W tej trudnej sytuacji przedstawiciele polskiej branży sprzedaż bezpośrednia i marketing sieciowy dobrze prosperują i zaliczają wzrosty. Niezależni przedsiębiorcy budujący biznes MLM nie mieli żadnych problemów z przystosowaniem się do pracy z domu, co potwierdziły nasze niedawne publikacje:

„Zarobkowy stres podczas pandemii? Spostrzeżenia menadżerów działających w network marketingu”

Sektor DS/MLM poradził sobie w Polsce podczas kwarantanny bardzo dobrze. Ten model zarabiania pieniędzy może być alternatywą dla bankrutujących przedsiębiorców tradycyjnych i zwalnianych pracowników. Wszak tutaj każdy może zainicjować swój osobisty, prywatny biznes bez ryzyka inwestycyjnego, gdyż współpracę z porządną firmą matką można rozpocząć wkładając w przedsięwzięcie jedynie kilkaset złotych. Wystarczy poświęcić odrobinę czasu, kreatywności i charyzmy. Bez wątpienia to jest jeden z podstawowych czynników decydujących o tym, że network marketing zawsze w czasach trudnych, w kryzysie, notuje wzrosty. Od marca br. działające w Polsce spółki MLM zaliczają od 50 do 300% większe obroty, a co się oczywiście z tym wiąże, więcej zarabiają współpracujący z nimi handlowcy:

„System network marketingu a biznes tradycyjny i praca zdalna w czasach pandemii. Kto ma największe szanse, a kto może stracić pracę?”

Co ważne, najprawdopodobniej wciąż z roku na rok trend pracy zdalnej będzie się utrzymywał, coraz więcej osób przejdzie całkowicie właśnie na taki model zarobkowania, więc warto małymi krokami już dziś wdrażać zasady, które ułatwią tę cyfrową transformację. Bo warto:

„KORONAWIRUS VS. SYSTEM MLM. Największe fortuny powstawały w czasach kryzysów i zmian”

Niemal co drugi mieszkaniec Polski powinien szykować się na życie w „czerwonej strefie”. Oznacza to, że także przedsiębiorcy i menadżerowie ponownie stoją przed wyzwaniami, które nie mają precedensu we współczesnych czasach. Wsparcie biznesowe w codziennej pracy, opracowanie planów awaryjnych, wdrożenie procedur bezpieczeństwa – to tylko niektóre z nich. Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę?

„Zarządzanie lękiem czyli wyzwania dla menadżerów w dobie kryzysu”

Jaki rynek jest tutaj do podziału? Wyobraź sobie wielki tort, do którego podchodzisz i odcinasz taki kęs, jaki chcesz. Prognozowana wartość rynku e-commerce globalnie tylko na koniec 2020 roku to 717 miliardów euro! Jeszcze jakieś pytania? Największym motorem napędowym handlu w sieci jest i będzie pandemia. To smutne, ale takie są fakty:

„Sprzedaż detaliczna ustępuje miejsca e-commerce, bo pandemia zmienia nawyki konsumenckie. Kto na tym skorzysta? Inteligentni budowniczowie struktur w systemie MLM”

Wzrosty w tym biznesie to nie kit. W trzecim kwartale 2020 roku firma Herbalife Nutrition odnotowała sprzedaż netto w wysokości 1,5 miliarda dolarów czyli wynik finansowy wzrósł tutaj o 22% w porównaniu do trzeciego kwartału roku 2019. Suma ta stanowi największy kwartalny wynik w historii spółki. W tym samym okresie rozliczeniowym firma Nu Skin Enterprises wypracowała swoje przychody na poziomie 703,3 mln dolarów. To 19% wzrost rok do roku:

„Spółki działające w systemie marketingu sieciowego zaliczają świetne wzrosty. A wszystko pomimo ogólnoświatowych problemów i kryzysów”

Mogą Cię również zainteresować