Decyzje sędziów poznaliśmy w piątek 26 października br. podczas Finałowej Gali PNSA, która odbyła się w Businessman Institute. Uczestników wydarzenia było ponad 220, wśród nich znaleźli się prezesi i członkowie zarządów największych firm, dyrektorzy sprzedaży, key account managerowie oraz właściciele liczących się na rynku przedsiębiorstw z różnych branż. Wśród gości honorowych byli obecni m.in. prezydent m. st. Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz senator RP Eryk Smulewicz. Galę poprowadził Paweł Pochwała – reżyser i dziennikarz TVP 1, współprowadzący program „Kawa czy herbata?”.
Od początku istnienia polskiej edycji National Sales Awards, naszą redakcję oraz Czytelników „Network Magazynu” najbardziej interesują kategorie związane ze sprzedażą bezpośrednią. I tak, w kategorii „Sprzedawca Roku – Sprzedaż Bezpośrednia” laureatem został Marcin Goraj z Orange Polska, wyróżnienie otrzymał Grzegorz Klocek z Orange Polska, natomiast w kategorii „Menedżer Branży MLM” laureatem został Paweł Lenar z FM GROUP Polska Artur Trawiński. Miłą niespodzianką okazało się w tym roku zwycięstwo Iwony Majewskiej-Opiełki i jej Akademii Skutecznego Działania w kategorii „Trener Sprzedaży Roku”. Iwona Majewska-Opiełka jest członkiem rady programowej „Network Magazynu” i naszym niezastąpionym publicystą. Ponadto, w tym roku podczas gali, prezesom zarządów firm, których menedżerowie doszli do finału – czyli prezentacji przed niezależną komisją sędziowską PNSA – wręczono Certyfikaty Etycznego Zarządzania Sprzedażą i Obsługą Klienta. W ten sposób z sektora MLM takie wyróżnienie otrzymała firma FM GROUP Polska Artur Trawiński.
– O bardzo wysokim poziomie konkursu świadczy ilość osób, które znajdują się w gronie jego finalistów. Jest ich niewiele, ale nie wskazuje to na małą liczbę zgłoszeń, których z roku na rok przybywa, a o krytycznych sędziach i wysokim poziomie, który trzeba osiągnąć i utrzymywać chcąc dostać się do drugiego etapu Polish National Sales Awards – powiedział Michał Pilkiewicz, przewodniczący kapituły sędziowskiej PNSA. – Już samo znalezienie się w gronie finalistów jest ogromnym wyróżnieniem i niesamowitym sukcesem. Natomiast w swoim przemówieniu otwierającym galę prezes PNSA Elżbieta Pełka przekazała gościom informacje dotyczące przyszłości konkursu:
– Spotykamy się już po raz czwarty, aby poznać laureatów i wyróżnionych w konkursie Polish National Sales Awards. Minione cztery lata wspólnej pracy uznać można za nasz wspólny sukces. Jednak aby utrzymać wypracowywany tak długo sukces, potrzebne są zmiany. Dlatego też mam przyjemność ogłosić, że rozpoczynamy pracę nad stworzeniem stowarzyszenia, które przejmie organizację konkursu. Otworzy to przed PNSA nowe możliwość rozwoju. Jestem przekonana, że dzięki temu będzie możliwość pełnej realizacji podstawowego celu, jakim jest promowanie etyki w dziedzinie sprzedaży, jak i jej najwyższych standardów. Przed nami wiele wyzwań związanych z przygotowaniami oraz organizacją V edycji konkursu, która będzie już prowadzona przez Stowarzyszenie PNSA.
Podczas gali odbyła się aukcja grafiki „Uśmiech Wilka” Andrzeja Pągowskiego oraz obrazu Jana Szula, dyrektora TVP Info. Całkowity dochód z aukcji przeznaczony został na rzecz Fundacji Dzieci Niczyje. Polish National Sales Awards to przedsięwzięcie, którego misją jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży przy jednoczesnym tworzeniu etosu profesjonalnego sprzedawcy. PNSA czynnie uczestniczy w kształtowaniu standardów sprzedaży na polskim rynku, a jej głównym i najważniejszym celem jest promowanie etyki oraz działań etycznych w biznesie, mających niezaprzeczalny wpływ na kreowanie polskiego rynku pracy. Pełna lista nazwisk tegorocznych zwycięzców znajduje się na stronie konkursowej www.pnsa.pl.