STARLIFE. Mistrz olimpijski w MLM

przez Maciej Maciejewski

Firmie STARLIFE przyjrzeliśmy się bliżej we Wrocławiu pod koniec marca br. z okazji jej „Wielkiego Meetingu”. Udało nam się wykorzystać zaistniałą sytuację na nieco szerszym polu. Dziś możemy zatem opublikować wywiad z Robertem Změlikiem – założycielem STARLIFE oraz Krzysztofem Szymalą – prokurentem polskiego oddziału firmy.

Robert ZmělikRobert Změlik

Robert Změlik urodził się w Prostejove (Republika Czeska). Ma 44 lata, wykształcenie wyższe techniczne, jest żonaty, ma dwoje dzieci – Dominik 15 lat i Diana lat 8. Jest prezesem i właścicielem korporacji STARLIFE. Biegle posługuje się językiem polskim. Mistrz olimpijski z Barcelony 1992 w dziesięcioboju, halowy mistrz świata w siedmioboju Paryż 1997. Jego hobby to przede wszystkim sport (szachy, lekkoatletyka, tenis, pływanie, squash). W wolnym czasie, choć jak przyznaje ma go bardzo mało, lubi także wędkować. W swoim życiu ogromny nacisk kładzie na zdrowy tryb życia, prawidłową dietę oraz najlepszą suplementację organizmu.

„Chciałbym, aby kiedyś w Europie wprowadzono chiński system wynagradzania służby zdrowia, gdzie lekarz otrzymuje wynagrodzenie za to, że pacjent jest zdrowy a nie za to, że choruje. Póki co pozostaje to w sferze marzeń choć wiem, że działalność mojej firmy wpisuje się w ogólny trend bycia w zgodzie z naturą oraz stosowania produktów naturalnych. Mam również ogromną świadomość, że poprzez edukowanie ludzi o konieczności prawidłowego odżywiania się oraz odpowiednio dobranej suplementacji przyczyniamy się do poprawy ogólnego stanu zdrowia i samopoczucia wielu osób, a to jest naprawdę fantastyczne uczucie” – mówi Změlik.

ReklamaReklama

Z branżą MLM związany jest od 1996 roku dzięki aktywnej współpracy z twórcą i właścicielem firmy Neways, na bazie której w kwietniu 2003 roku stworzył własną korporację STARLIFE – producenta i dystrybutora suplementów diety. Doświadczenia zebrane dzięki tej współpracy sprawiły, że przed Změlikiem otworzyły się drzwi do prawdziwego network marketingu, o którym dużo czytał już w dzieciństwie, i w którym zawsze podświadomie chciał się realizować. Zawsze kierował się zasadą „coś za coś” ze szczególnym naciskiem na dotrzymywanie zdrowych zasad współpracy, bez praktyk naciągania i obiecywania rzeczy niemożliwych do realizacji.  „Dopiero po latach zbierania cennych doświadczeń przekonałem się, że już w młodym wieku, w sporcie, nie mając o tym w ogóle świadomości, realizowałem pewne założenia i koncepcje, które stanowią podstawę oraz klucz do osiągnięcia sukcesu w branży MLM. Teraz moim szczególnym celem jest przede wszystkim tworzenie szeregu wyjątkowych i skutecznych produktów dla każdego, kto chce poprawić styl swojego życia, utrzymać siłę, witalność organizmu oraz dobrą kondycję i zdrowie na długie lata – dodał Změlik.

Krzysztof SzymalaKrzysztof Szymala

Krzysztof Szymala – prokurent STARLIFE w Polsce, urodził się we Wrocławiu. Ma 39 lat, wykształcenie wyższe techniczne, jest żonaty, ma czteroletnią córeczkę Patrycję. Z branżą MLM związany jest od roku 2000. Jego hobby to języki obce (biegle mówi po angielsku, niemiecku i czesku), fotografia oraz zdrowy, aktywny styl życia, (sport – koszykówka, squash, narty, rolki).

„Branża sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego od zawsze była dla mnie szalenie intrygującym i wciągającym zajęciem, bo daje niesamowite możliwości samorealizacji oraz kształtowania i kreowania własnej osobowości, bez szkodliwych czynników towarzyszących pracy w sektorach konwencjonalnych, takich jak powszechnie znany mobbing, „wyścig szczurów” czy też stres związany z toksycznym przełożonym lub szefem. Praca z ludźmi, bezpośredni kontakt, chęć poznawania i wymiana doświadczeń to wartości bezcenne w biznesie MLM. Takiej edukacji nie zapewnia żadna uczelnia na świecie, bo praktyka jest tylko w miejscu, gdzie jesteśmy, działamy i świadomie bierzemy za to pełną odpowiedzialność. Zatem branża MLM jest najlepszą uczelnią praktycznego biznesu na świecie. Dostępność i wyjątkowość narzędzi, które ma swojej ofercie STARLIFE, plasuje tę właśnie firmę w ścisłej czołówce sektora. Moim zdaniem żadna inna firma nie daje tak ogromnego i zarazem pożądanego poczucia pewności. TAK, jestem we właściwym miejscu, to był właściwie i dobrze zainwestowany czas!” – mówi o zaletach network marketingu i swojej korporacji.

Maciej Maciejewski: Jak to się zaczęło? Jak w poszczególnych latach wyglądał rozwój i ekspansja STARLIFE? 

Krzysztof Szymala: STARLIFE jest prywatną firmą posiadającą własne formuły produktów, będącą producentem i wyłącznym dystrybutorem produktów o najwyższej jakości, wytwarzanych w USA. Siedziba korporacji znajduje się w Hostivicach, w Republice Czeskiej. Jak to się zaczęło? Przed Igrzyskami Olimpijskimi w Atlancie w roku 1996 Tom Mower, właściciel korporacji Neways, przedstawił Robertowi Změlíkowi, mistrzowi olimpijskiemu w dziesięcioboju, ofertę swoich produktów tworzonych w oparciu o 1200 oryginalnych chińskich formuł cesarskiej dynastii Ming. Już po dwóch dniach stosowania mistrz olimpijski odczuł pozytywny wpływ tych produktów na swój organizm. W trakcie miesiąca stosowania był już przekonany, że działają one rzeczywiście tak, jak podano w ofercie. Był to pierwszy krok do współpracy z korporacją Neways i jej produktami. Współpraca ta szybko przyniosła owoce w postaci produktów o najwyższej jakości, ukierunkowanych na potrzeby określonego rynku. Po siedmiu latach doświadczeń w MLM, przede wszystkim na podstawie zmiany w relacjach dotyczących współpracy oraz odmiennej wizji rozwoju i celu, Robert Změlík podjął decyzję o wyłącznym przedstawicielstwie na terenie Czech, Polski i Słowacji, pod nową nazwą STARLIFE, Od kwietnia 2003 roku firma miała swoją siedzibę w pięknej, uzdrowiskowej miejscowości tuż przy granicy z Czechami – Polanicy Zdrój. Jednak ze względu na dynamiczny rozwój oraz potrzebę umocnienia swojej pozycji na rynku, w roku 2009 zdecydowaliśmy się na zakup budynku biurowego we Wrocławiu, gdzie od września 2009 roku mieści się oficjalna siedziba i przedstawicielstwo firmy w Polsce. Doskonała lokalizacja zapewnia komfort logistyczny oraz stanowi ważny punkt na mapie Polski dla rosnącej grupy naszych reprezentantów i klientów.

Robert Změlik i Krzysztof SzymalaRobert Změlik i Krzysztof Szymala

Jeśli chodzi o naszą gamę wyrobów, w roku 2003 zaczynaliśmy posiadając grupę zaledwie 15 produktów, które dzięki swojej efektywności szybko zdobyły uznanie naszych konsumentów. Był to wyraźny sygnał dla właściciela, że oferta firmy musi zostać rozszerzona. W roku 2005 w naszym portfelu znajdowało się już blisko 100 pozycji, by pod koniec roku 2011 liczba produktów przekroczyła 160. W roku 2013 wprowadziliśmy już kolejne 10 nowych produktów, które powstały w oparciu o sugestie naszych klientów oraz aktualne zapotrzebowanie wypływające z rynku konsumentów suplementów diety. Doskonałe, działające produkty, szereg wyjątkowych narzędzi marketingowych i motywacyjnych oraz dynamika rozwoju sprawiają, że oferty STARLIFE po prostu nie można przeoczyć. 

Maciej Maciejewski: Czym się charakteryzują te produkty? Co je odróżnia od innych suplementów dostępnych na rynku?

Robert Změlik: Filozofia naszej korporacji to oferowanie ludziom zdrowszej i lepszej pod względem jakości drogi przez życie. Mając świadomość, że większość istniejących korporacji farmaceutycznych nie jest zainteresowana produkowaniem bezpieczniejszych produktów naturalnych, jeśli wiąże się to z rezygnacją z osiągania nadmiernych zysków poprzez stosowanie najtańszych składników, STARLIFE przyjęła jako priorytet „kontrolę badań i potrzeb danego rynku”, czyli wytwarzania produktów o najwyższej jakości, o których inne spółki sądzą, że koszty ich wytworzenia i dystrybucji są zbyt wysokie.

Nasze produkty wytwarzane są w oparciu o najnowsze badania i technologie w dziedzinie biochemii. Każdy z tych produktów składa się z naturalnych składników, których doskonałe proporcje zostały potwierdzone poprzez wiekowe doświadczenia medycyny chińskiej i tybetańskiej, wsparte mądrością Wschodu i wynikami najnowszych osiągnięć nauki.

Takie połączenie gwarantuje najwyższą, unikatową jakość produktów – po prostu działają! Wschodnia (orientalna) medycyna od wieków ukierunkowana jest na działanie profilaktyczne w zakresie ochrony zdrowia oraz na naturalne metody lecznicze. Organizm ludzki jest zdolny do ekstrakcji i przyswajania naturalnych składników roślinnych w połączeniu z ich naturalnymi nośnikami organicznymi. Doświadczenia medycyny Wschodu potwierdzają, że organizm człowieka zdolny jest do pozyskiwania z pożywienia tylko tego, co jest mu potrzebne. Jednak zawarte w naszym pożywieniu substancje syntetyczne i wyizolowane składniki chemiczne są przyczyną zatrucia organizmu, przewlekłych chorób oraz niepożądanych skutków ubocznych. Medycyna naturalna oferuje produkty tak łagodne, że mogą one stać się uzupełnieniem naszego codziennego pożywienia. Dzięki temu możliwe jest systematyczne wspomaganie, odtruwanie i wzmacnianie naszego organizmu. Profilaktyka naturalna to przede wszystkim zdrowy sposób odżywiania się, mądra suplementacja oraz aktywny styl życia, w którym metody profilaktyki płynnie przechodzą w metody lecznicze.

Krzysztof Szymala i Robert ZmělikKrzysztof Szymala i Robert Změlik

Do dystrybucji produktów naszej spółki wybrałem system MLM, ponieważ dobry wyrób nie wymaga tutaj zmasowanej reklamy. Unikalny produkt poprzez swoje działanie sam jest dla siebie najlepszą rekomendacją. Niewątpliwą zaletą STARLIFE jest elastyczność w zarządzaniu oraz to, że korporacja ma udział w powstaniu każdego z oferowanych produktów. Dzięki takim rozwiązaniom jesteśmy w stanie szybko zareagować na potrzeby rynku z zakresu nowości w profesjonalnej suplementacji. Moją filozofią jest również zapewnienie praktycznie każdemu człowiekowi dostępu do wybranego produktu, dlatego nasza oferta stale się rozszerza. W krótkim czasie przekroczymy liczbę 200 produktów, co bezspornie stawia nas w bezkonkurencyjnej pozycji na rynku suplementów diety.

Krzysztof Szymala: Zdrowie, jako najwyżej cenioną wartość, należy otaczać szczególną troską. Wszystko co służy zachowaniu zdrowia, zwiększaniu jego potencjału lub poprawie jakości, dla każdego człowieka stanowi dobrą i procentująca inwestycję. Naszym zdaniem istotnym elementem takich działań inwestycyjnych, leżących w zakresie możliwości wszystkich ludzi jest konsekwentna profilaktyka z udziałem suplementów diety. Taka forma profilaktyki stanowi łatwy, bezpieczny i efektywny sposób ubezpieczenia zdrowia zgodnie z głoszonym przez korporację STARLIFE hasłem, że:

Zdrowie człowieka nie jest limitowane, a choroby nie są obowiązkowe.

Celom i zadaniom efektywnej profilaktyki mogą sprostać tylko produkty najwyższej jakości. Nie bez znaczenia jest zatem fakt, jakiej firmie, jakiemu producentowi suplementów diety powierzymy swoje zdrowie. Dla nas jakość produktów ma priorytetowe znaczenie i w tej kwestii Robert Změlík pozostaje człowiekiem bezkompromisowym. Nasze produkty wytwarzane są w Stanach Zjednoczonych z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań biotechnologicznych, chronionych patentami. Nad każdą recepturą czuwa międzynarodowy zespół ekspertów (dr Cole Woolley, dr Michael Kučera, dr Lubomír Opletal), których wiedza i doświadczenie umożliwia projektowanie suplementów diety o tak dużych właściwościach prozdrowotnych.

Krzysztof Szymala i Robert ZmělikKrzysztof Szymala i Robert Změlik

Do produkcji suplementów diety stosujemy wyłącznie składniki pochodzące z surowców naturalnych, rozpoznawalnych przez organizm człowieka, których działanie jest dobrze udokumentowane i potwierdzone badaniami naukowymi. Każda partia surowca, jak również każdy etap produkcji są skrupulatnie kontrolowane i odbywają się zgodnie z normami Dobrej Praktyki Produkcyjnej (GMP), co stanowi gwarancję najwyższej jakości i efektywności ich działania oraz bezpieczeństwa konsumenckiego (HACCP). Naszym klientom oferujemy szeroką gamę produktów, które mogą zaspokoić każdą potrzebę organizmu w zakresie aktywnego życia, dobrego samopoczucia, urody, kontroli masy ciała, rozwoju intelektualnego i lepszej adaptacji do warunków stresującego życia. Jednym zdaniem – mamy ofertę suplementów diety, których na co dzień każdy z nas, niezależnie od wieku, płci i wykonywanego zajęcia potrzebuje! W nawiązaniu do doświadczeń medycyny Wschodu oraz chińskiego systemu opieki medycznej opartej na profilaktyce, w naszej ofercie znajdują się suplementy diety unikatowe. Ich receptury wywodzą się z okresu panowania dynastii Ming i nawiązują do koncepcji medycyny holistycznej, która docieka przyczyn problemów zdrowotnych, a nie tylko maskuje objawy. Cesarskie formuły to ewenement wśród suplementów diety. Te „inteligentne” formuły działające zgodnie z zamysłem natury, dla współczesnego człowieka stanowią wyjątkowe źródło siły i energii potrzebnej w zmaganiach z codziennym życiem. Nasze produkty po prostu działają. Dzięki jedynemu w swoim rodzaju rozwiązaniu z dziedziny biotechnologii jesteśmy w stanie osiągać próg przyswajalności 92% niedostępny dla produktów innych firm. Wysoka koncentracja aktywnych przeciwutleniaczy (ORAC) w wyrobach STARLIFE sprawia, że powodem ich stosowania coraz częściej staje się zdrowa starość. Seniorzy to grupa naszych szczególnych konsumentów, do których kierujemy ofertę preparatów „anti-aging” i „health care”, jako ochronę przed destrukcyjnym działaniem wolnych rodników, przyczyną starzenia się organizmu i powstawaniem chorób degeneracyjnych. Moim zdaniem obecnie korporację STARLIFE można uznać za lidera wśród firm działających w dziedzinie wellnes i nie będzie przesadą jeśli stwierdzę, że trudno z nami konkurować.

Maciej Maciejewski: Co człowiek może osiągnąć pod kątem biznesowo-mentalnym współpracując ze STARLIFE?

Robert Změlík: W zakresie marketingu i rozwoju osobistego oferujemy szereg wyjątkowych, a jednocześnie łatwych i przystępnych narzędzi. Nasz plan marketingowy cechuje prostota oraz przejrzystość osiąganych pozycji i kwalifikacji. Tworząc go położyłem nacisk na realizację niewymuszoną ze szczególnym uwzględnieniem i wyróżnieniem osób nadstandardowo aktywnych. Dzięki temu nasz plan marketingowy uznać można za przyjazny każdemu reprezentantowi. W jego realizację wpisują się oczywiście cykliczne szkolenia podstawowe – jedno lub dwudniowe, połączone z integracją oraz doskonalące jego znajomość i wykorzystanie w terenie.

Dodatkowo, na szkoleniach uczestnicy mogą pracować nad budowaniem swojego wizerunku biznesowego, kształtować i podnosić własną samoocenę, doskonalić się w serwisie klienta oraz aktywnie uczestniczyć w wymianie doświadczeń z najlepszymi w tej branży. STARLIFE wśród wielu narzędzi marketingowych nie zapomina także o motywacji, w skład której wchodzą egzotyczne wyjazdy integracyjne oraz imprezy integracyjne realizowane na terenie Polski. Raz w roku organizujemy Uroczyste Podsumowanie Roku, gdzie nasi najlepsi współpracownicy są nagradzani, pokazywani i wyróżniani na tle międzynarodowym w korporacji. W kategorii motywacji mieści się również nasz program samochodowy AUTO 333, który ze względu na niespotykanie łatwe warunki cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Prostotę tego systemu zapewnia patent, na którym oparte jest funkcjonowanie programu AUTO 333. Kolejnym narzędziem jest wynagrodzenie za każdą nową rejestrację, co ma bezpośrednie przełożenie na dużą ilość wprowadzanych do systemu osób. Kwartalne premie, za systematyczne zakupy dla każdego to już niemal standard naszej bogatej oferty. System wynagradza konsekwentnych i aktywnych reprezentantów i umożliwia zamówienie 3 razy większej ilości produktów niż wartość, za którą płacimy. Kolekcja sportowa marki STARLIFE (odzież, obuwie, sprzęt sportowy) czy też szereg dalszych zniżek i promocji, to kolejne narzędzia marketingowe w ofercie.

Krzysztof Szymala: Nie sposób nie wspomnieć o gratisowej komunikacji, dzięki Prywatnej Sieci STARLIFE. Komunikacja wewnątrz firmy jest całkowicie darmowa. W ramach abonamentu Maxi oferujemy nielimitowane połączenia do wszystkich sieci w kraju, a także darmowe SMS, MMS i pakiet internetowy. Do tego wszystkiego system nalicza także dochód pasywny od ilości posiadanych w strukturze abonentów, dodatkową zniżkę na zakup produktów oraz bon na kolekcję sportową. W efekcie abonament Maxi dostępny jest GRATIS!

Całość naszej oferty jest tak wielofunkcyjna, jak dyscyplina olimpijska, w której właściciel korporacji odniósł największy sukces – dziesięciobój. Jest jednocześnie ofertą bardzo poukładaną, łatwą i czytelną, która szyta jest na miarę każdego reprezentanta i klienta, który chce pracować w zdrowej korporacji, budując zdrowy biznes. U nas każdy znajdzie swoją drogę.

Maciej Maciejewski: W jakim kierunku według pana będzie się rozwijał system MLM na świecie?

Krzysztof Szymala: Marketing sieciowy rozwija się w bardzo dobrym kierunku. Pokazują to statystyki, które prezentują dane np. o zagrożonych sektorach branży konwencjonalnej. Według wszystkich opiniotwórczych środowisk branża MLM w najbliższych latach przeżywać będzie dalszy rozwój i dynamiczny wzrost zainteresowania, a co za tym idzie większa cześć pieniędzy będzie obecna w tej właśnie branży. Oczywiście jesteśmy tym żywo zainteresowani, bo oprócz edukacji i podnoszenia świadomości ludzi w zakresie zdrowia i zdrowego stylu życia, finanse stanowią drugą po zdrowiu, praktycznie równorzędną potrzebę każdego człowieka.

Maciej Maciejewski: Jak wyglądają plany firmy na najbliższe kilka lat?

Robert Změlík: Po zrealizowaniu koncepcji dynamicznego wzrostu sprzedaży i obrotu za rok 2012 i 2013, w roku 2014 planujemy kontynuować przedsięwzięcia związane z tym założeniem. Aktywne wprowadzenie kolekcji sportowej R, połączone z rozwojem Prywatnej Sieci STARLIFE – w Czechach mamy już 24 000 SIM kart – i programu AUTO 333 ma zachęcić również młodych ludzi, którzy pragną dzięki MLM uzyskiwać niesamowite korzyści do współpracy z korporacją STARLIFE. Kilanaście nowych produktów w ofercie, kolejne samochody w systemie AUTO 333 oraz permanentne podnoszenie poziomu obsługi i serwisu naszych klientów przy jednoczesnym zapewnieniu im niezmiennej na rynku pozycji i standardu naszych wyjątkowych produktów – to nasze główne wytyczne na najbliższe lata. Planujemy w roku 2014 otworzyć naszą nową siedzibę główną w Czechach, która aktualnie jest na etapie wykańczania i zagospodarowywania wnętrz, a z której każdy nasz klient będzie mógł być dumny. Jesteśmy pewni, że wspaniały kompleks biurowy o powierzchni ponad 35 000 m², różnorodność sal wykładowych, biur, sal treningowych i wszystkiego co ma służyć jak najlepszej obsłudze naszych reprezentantów, będzie miało bezpośredni wpływ na fakt, iż w roku 2014 korporacja STARLIFE mocnym akcentem przypieczętuje swoją silną i ugruntowaną pozycję na rynku DS/MLM.

Maciej Maciejewski: Dziękuję za rozmowę.

Mogą Cię również zainteresować