Prezesi, członkowie zarządów oraz współpracownicy – w tym również firm MLM i dziennikarze, tłumnie uczestniczyli w seminarium samego Stephena M.R. Coveya pt. „7 nawyków skutecznego działania” i „Szybkość zaufania”. Wydarzenie odbyło się 5 czerwca br. w hotelu Radisson Blu w Warszawie, a jego celem było wyposażenie liderów w wiedzę i kompetencje pozwalające rozwijać siebie, zespoły i całe organizacje w oparciu o metodologię Szybkości Zaufania. Szkolenia organizuje FranlinCovey Poland.
– Nie widzimy świata takim, jaki on jest. Świat widzimy przez pryzmat samych siebie – powiedział Stephen M.R. Covey. – To nasza głowa kreuje percepcję rzeczywistości, sposób w jaki postrzegamy zdarzenia i na nie reagujemy, to nasza mapa umysłowa. Każdy wielki przełom jest zerwaniem z dotychczasowym sposobem myślenia. Jeśli chcesz dokonać wielkich zmian pracuj nad swoim zachowaniem i nastawieniem. Jeśli oczekujesz prawdziwego przełomu, pracuj nad swoimi paradygmatami.
To, w jaki sposób należy nad nimi pracować oraz wiele innych istotnych tematów warunkujących biznes zostało omówionych przez Stephena M.R. Coveya w pierwszej części seminarium. Obejmowała ona zagadnienia związane z bestsellerem jego ojca „7 nawyków skutecznego działania”.
– Ty, jako lider w swojej organizacji codziennie masz możliwość budowania i kształtowania zaufania – powiedział Stephen M.R. Covey podczas drugiej części seminarium. – Moim celem jest przekazanie Ci wiedzy, dzięki której, wychodząc ze szkolenia będziesz wiedział jak to zrobić, krok po kroku. Pokażę Ci, co dzięki temu działaniu zyskujesz – Ty, Twoja organizacja i społeczeństwo.
Stephen M.R. Covey podkreślił, że zaufanie jest krytyczną kompetencją współczesnych liderów oraz stanowi ważny i mierzalny czynnik ekonomiczny, ma szczególny wpływ na sukces w każdym biznesie. Według eksperta nic nie przynosi tylu zysków, co ekonomia zaufania. Obalił też wiele mitów i stereotypów, np. pokazując, iż zaufanie jest kompetencją, której można się nauczyć i że można również odbudować raz utracone zaufanie. Ta część szkolenia bazowała na książce „Szybkość Zaufania”.
– Ostatnie 20 lat naszych badań pokazało, że jesteśmy w stanie zbudować zaufanie i to szybciej niż nam się wydaje – powiedział Sebastian Kotow, VP sales & business development, practice leader-trust w FranklinCovey Poland. – A dzięki temu znacząco wpływać i kształtować jakość pracy zatrudnionych osób oraz wyniki przedsiębiorstwa. Badania pokazują, że organizacje o wysokim indeksie zaufania osiągają wyniki średnio 286% wyższe niż organizacje o niskim indeksie zaufania.
Stephen M.R. Covey jest światowej sławy amerykańskim businessmanem, edukatorem, autorem bestsellera „Szybkość zaufania” oraz synem twórcy kultowej książki „7 nawyków skutecznego działania”. Osobiście doradza zarządom największych, międzynarodowych firm, a jago słuchaczami było już ponad 1,5 mln osób w 60 krajach świata. Polska jest 41 krajem, który odwiedza, by mówić o zaufaniu. Każde jego wystąpienie to niezapomniane show. Zaraża energią i właściwą sobie charyzmą. Z zaangażowaniem i entuzjazmem przekazuje uczestnikom olbrzymią porcję wiedzy, która niejednokrotnie zmienia ich cały sposób myślenia o organizacji.