Tupperware leci w dół. Spółka zaliczyła 20% spadek sprzedaży w 2022 roku

przez Maciej Maciejewski
1300 odsłony

W czwartym kwartale 2022 roku firma Tupperware Brands Corporation odnotowała sprzedaż netto w wysokości 313,7 mln USD, co oznacza spadek o 20% rok do roku. Zysk brutto w kwartale wyniósł 196,5 mln USD, a strata operacyjna sięgnęła 35,2 mln USD. Skorygowana EBITDA w tym kwartale wyniosła 24,4 mln USD.

W całym 2022 roku sprzedaż netto Tupperware wyniosła 1,3 miliarda dolarów, co stanowi 18% spadek w porównaniu ze sprzedażą netto w roku 2021, przy zysku brutto w wysokości 836,4 miliona dolarów. Skorygowana EBITDA za cały rok wyniosła 124 mln USD.

– Dwadzieścia dwa lata były prawdziwym sprawdzianem naszej determinacji, aby zmienić tę firmę i rozszerzyć dostęp konsumentów do naszej kultowej marki na rynkach całego świata – powiedział Miguel Fernandez, prezes i dyrektor generalny Tupperware Brands.

– W rok 2022 weszliśmy z optymizmem jeśli chodzi o postępy w poprawie ekonomiki naszej działalności i realizacji naszych planów rozwojowych. Wydarzenia nie potoczyły się na naszą korzyść, więc szybko zareagowaliśmy na wyzwania. Co ważne, pozostaliśmy niezłomni w dążeniu do zbudowania szerszego ekosystemu Tupperware, w którym dotrzemy do konsumentów chętnych do interakcji z naszymi produktami – dodał Fernandez.

Spółka zakończyła rok 2022 z zadłużeniem w wysokości 705,4 mln USD, co stanowi niewielką poprawę w porównaniu z zadłużeniem 709,4 mln USD na koniec roku 2021. Firma zawarła również trzecią poprawkę do umowy kredytowej, która ma pozwolić na dodatkowe ulgi i większą elastyczność finansową. (foto: Pixabay)

Mogą Cię również zainteresować