Uczniowie o zarządzaniu kieszonkowym

przez Małgorzata Kowalczuk
354 odsłony

Znamy już wyniki konkursów ogłoszonych w ramach czwartej edycji akcji Tydzień dla Oszczędzania. Blisko 150 tys. uczniów z 234 szkół wzięło udział w działaniach w ramach tegorocznej edycji Tydzień dla Oszczędzania.

Według organizatorów to dowód, że Polacy chcą pogłębiać swoją wiedzę w dziedzinie zarządzania domowym budżetem. Uczniowie podczas specjalnych zajęć poznawali zalety i metody skutecznego oszczędzania, uczyli się jak mądrze inwestować pieniądze i rozsądnie korzystać z kredytów.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

W ramach tegorocznej akcji przeprowadzono dwa konkursy, w których uczniowie mogli wykorzystać wiedzę zdobytą podczas zajęć. Do udziału w konkursach motywowała pula nagród, która w tym roku wyniosła aż 53 tys. złotych. Członkowie jury konkursu ocenili, że poziom prac był wyrównany, a uczestnicy obu konkursów dowiedli, że do oszczędzania można przekonywać w sposób ciekawy i interesujący.

W konkursie na najciekawszy reportaż nadesłano 44 filmy, 51 fotostory i 62 plakaty. W kategorii „Szkoła” pierwsze miejsce zajął licealista Kacper Zięba z Częstochowy, a w kategorii Open – Agnieszka Płuska z Rudnik. Jury przyznało także po 3 wyróżnienia z obu kategorii.

Spośród 155 kursów zgłoszonych w konkursie na najciekawszą lekcję e-learningową w kategorii „Szkoła” jury nagrodziło pracę Anity Machury z II LO w Zawierciu, w kategorii „Nauczyciel” – lekcję Małgorzaty Skulskiej-Bebek z Bielska-Białej, a w kategorii „Open” wygrał Marek Mazur z Poznania. Jury przyznało także w każdej z trzech kategorii II i III miejsce. Pełna lista laureatów dostępna jest na stronie www.tdo.edu.pl.

Tegoroczna edycja akcji była także okazją do zbadania wiedzy Polaków na temat oszczędzania. Na zlecenie Fundacji Kronenberga przeprowadzone zostały badania, które w formie raportu dostępne są na stronie www.tdo.edu.pl. Wynika z nich m.in., że Polacy nie znają podstawowych narzędzi finansowych, służących pomnażaniu oszczędności.

Mogą Cię również zainteresować