źródło: www.flickr.com
Teraz jedno wyjście na zakupy do centrum handlowego zabiera nam mniej więcej 2 godziny. Więcej czasu w galeriach spędzają kobiety – średnio około 3 godzin, ale 26% pań potrzebuje na to ponad 4 godziny. Panowie potrafią uwinąć się z zakupami w niespełna godzinę. Czas zakupów wydłuża się w okresie wyprzedaży i przed świętami, średnio nawet do 5 godzin.
Polacy pokochali funkcjonalność centrów handlowych. Wiele aspektów naszego życia dziś przenosi się do galerii. Robimy w nich nie tylko zakupy, ale także spędzamy czas ze znajomymi, prowadzimy interesy, przychodzimy na spacer, a nawet oddajemy pod opiekę dziecko w specjalnych strefach. Jak podaje GUS Polacy wydają więcej na obuwie i odzież niż na edukację. Ubrania pochłaniają średnio 5,1% domowego budżetu podczas, gdy na edukację przeznacza się około 1,2%.
Głównymi klientami galerii handlowych są kobiety. To panie wydają średnio 300 zł na zakupy w centrum handlowym. Rekordzistki potrafią zostawić na zwykłych zakupach nawet 10 000 zł. Jak się jednak okazuje, nie tylko kobiety potrafią zaszaleć. Coraz częściej zakupy stają się domeną panów. Przyznaje się do tego 15% ankietowanych.
Mężczyźni coraz częściej robią zakupy we własnym gronie. Często urozmaicają je wypadem na obiad. Ich zakupy są też bardziej sprecyzowane w odróżnieniu do zakupów kobiet.
Rosnące wydatki w centrach handlowych dostrzegają luksusowe marki odzieżowe, a także banki, które dziś od ręki oferują karty kredytowe dla spragnionych zakupów.
Wiele luksusowych marek zaczyna swoją karierę w Polsce właśnie od sklepów w centrach handlowych. To sygnał, że właśnie te miejsca, a nie centra miast i popularne ulice są w stanie zapewnić im klienta gotowego wydać parę tysięcy złotych podczas jednej wizyty w sklepie.