W dobie COVID-19 PSSB stawia na bezpieczeństwo

przez Katarzyna Wagner

Reorganizacja i szybka adaptacja branży do aktualnej sytuacji to determinanty sprawnie działającego modelu biznesowego. Sektor sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego bezzwłocznie wdrożył nowe lub rozwinął już istniejące narzędzia i rozwiązania, aby sprostać wyzwaniom, jakie niesie pandemia koronawirusa.

źródło: LegalGeek.plźródło: LegalGeek.pl

Wszystkie te działania mają zapewnić ciągłość współpracy, ale przede wszystkim bezpieczeństwo zarówno konsumentów, jak i indywidualnych partnerów współpracujących z firmami sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego (MLM).

Obecna sytuacja pokazała, że branża ma olbrzymie możliwości adaptacyjne. Zdalne przyjmowanie zamówień, bezpieczny sposób dostarczania produktów do paczkomatów, warsztaty i konsultacje online, stałe wsparcie klientów przy pomocy komunikatorów lub telefonicznie, czy indywidualne programy tworzone dla klientów – to przykłady tego jak sektor DS/MLM dostosowuje się do wyzwań chwili i potrzeb konsumentów.

– Dzięki temu, że branża od lat wykorzystuje narzędzia online, jej reorganizacja przebiega bez zakłóceń – komentuje Konrad Szałkiewicz, przewodniczący zarządu Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. – Wprowadzone zostały pewne ograniczenia wynikające z bezpieczeństwa m.in. osób pracujących w magazynach. Te z kolei działają bez zmian, a dystrybucja produktów jest płynna. Jesteśmy i działamy. Nasze dostawy nie są zagrożone. Robimy wszystko, aby nasi konsumenci czuli niezmienną satysfakcję z korzystania z systemu zakupowego w sprzedaży bezpośredniej – dodaje Szałkiewicz.

Oprócz niezbędnych zmian organizacyjnych w bieżącej działalności, firmy członkowskie PSSB wykorzystują ten wyjątkowy czas także na edukację struktur. Prowadzone są wewnętrzne szkolenia online w formie wideokonferencji czy webinariów, a ich celem jest wsparcie w doskonaleniu umiejętności swoich przedstawicieli.

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej zrzesza firmy dysponujące zróżnicowanym portfolio produktów, ale tym co je łączy jest zobowiązanie do prowadzenia swojej działalności w zgodzie z przyjętymi standardami etycznymi i kierowania się dobrem konsumentów.

– Uważnie obserwujemy zmieniającą się sytuację. Niestety zdarza się, że pewna grupa firm spoza stowarzyszenia działa nieuczciwie, oferując konsumentom produkty niespełniające obowiązujących standardów. Co więcej, wykorzystują obecną sytuację poprzez promowanie produktów np. suplementów, które ich zdaniem „leczą” lub są pomocne w zwalczaniu COVID-19. Przypominamy, że wszystkie firmy należące do stowarzyszenia niezmiennie działają zgodnie z kodeksem, który stanowczo zabrania stosowania takich praktyk i ma na celu dobro oraz ochronę konsumentów. Tylko na podstawie ścisłego przestrzegania tego dokumentu dana firma może być członkiem stowarzyszenia – zapewnia Konrad Szałkiewicz.

Do PSSB obecnie należą następujące firmy sprzedaży bezpośredniej i network marketingu: ACN, Amway, Arbonne, Avon, Betterware, Colway International, DLF, Flavon, Fohow, Forever Living Products, Herbalife Nutrition, Juice Plus, Kyäni Europe AB, LR Health & Beauty Systems, Mary Kay, Natures Sunshine, Nu Skin Enterprises, Oriflame, Partylite, PM-International, Vorwerk, Zepter, ZinZino. 

Mogą Cię również zainteresować