Walka o tytuł narodowego sponsora

przez Piotr Hoffmann

Już tylko 4 polskie firmy mają szansę na tytuł oficjalnego sponsora narodowego Euro 2012. Szanse mają firmy działające nie tylko na polskim rynku oraz te, które nie będą konkurencją dla sponsorów globalnych UEFA.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Program sponsorski UEFA na Euro 2012 wyróżnia dwie kategorie sponsorów: globalnych oraz narodowych. Sponsorów narodowych będzie 8, po 4 w Polsce i Ukrainie, a globalnych 10. Sponsorzy globalni mają prawo do promowania swojej marki przy użyciu symboli UEFA Euro 2012 na rynku międzynarodowym. Poza tym ich logo będzie prezentowane na najbardziej eksponowanych miejscach podczas transmisji meczów.

Do tej pory UEFA wybrała 8 sponsorów globalnych: Adidas, Castrol, Coca-Cola, Orange, Hyundai-Kia, Carlsberg, McDonald’s i Sharp. Jest to o tyle istotne, że żaden z czterech sponsorów narodowych nie może być rywalem na rynku sponsora globalnego. Innymi słowy Hoop nie może być sponsorem w Polsce, ponieważ globalną umowę z UEFA podpisała już Coca-Cola. Z kolei obecność Carlsberga eliminuje z walki o kontrakt np. Kompanię Piwowarską.

Chętnych na uzyskanie tytułu sponsora narodowego nie powinno jednak zabraknąć. Taki sponsor będzie mógł między innymi używać logo UEFA Euro 2012 w swoich kampaniach promocyjnych, prezentować logo na bandach na terenie stadionów oraz na oficjalnych biletach. Poza tym otrzyma pewną pulę wejściówek, którą będzie mógł dystrybuować wśród klientów za pomocą konkursów. Według szacunków, UEFA liczy, że każdy ze sponsorów narodowych w Polsce zapłaci równowartość 23-25 mln zł. Zdaniem specjalistów to nie jest wygórowana kwota. Odpowiednio wykorzystane przywileje sponsorskie mogą w 2012 roku zwiększyć obroty firmy nawet o 30% w porównaniu do roku obecnego.

Mogą Cię również zainteresować