źródło: www.sxc.hu
Obniżenie cen, by przyciągnąć klientów, może się wydawać oczywiste. Jednak dla wielu firm produkujących oprogramowanie taka zmiana strategii walki z piratami była sporym wyzwaniem. Microsoft bardzo długo utrzymywał ceny w Chinach blisko poziomu amerykańskiego. Znaczna różnica w dochodach chińskich i amerykańskich konsumentów nie była dla koncernu wystarczającym argumentem.
Zmiana działania nastąpiła dopiero w zeszłym roku. Producenci zdali sobie sprawę, że Chińczycy są w stanie zapłacić więcej, żeby otrzymać w zamian oryginalny produkt. Jak zapewniają szefowie największych producentów oprogramowania w licznych wywiadach, efekty zmiany polityki cenowej są już widoczne. Sprzedaż na rynku chińskim rośnie. Chiny są drugim co do wielkości rynkiem komputerów osobistych. Według International Data Corporation w tym roku wydatki na oprogramowanie w Chinach wyniosą ok. 5,8 mld dol. Według szacunków IDC i Business Software Alliance w minionym roku aż 79% oprogramowania na rynku chińskim było nielegalne. Ale to i tak postęp, dla porównania w 2005 r. było to 86%.