Jakie jeszcze możliwości daje przedsiębiorstwom wprowadzenie rozwiązań wideokonferencyjnych? Wraz z rozwojem usług telekomunikacyjnych w Polsce, wzrasta również liczba firm wprowadzających nowoczesne systemy wideokonferencyjne, wykorzystywane m.in. w procesach rekrutacji, prowadzeniu szkoleń, rozmowach z klientami oraz współpracownikami. Dostawcy rozwiązań nie dyskryminują w tym przypadku średnich i małych firm – oferty dostosowane są do aktualnych potrzeb bez względu na ich wielkość. Co konkretnie można zyskać wprowadzające rozwiązania wideokonferencyjne?
Oszczędność czasu oraz redukcja kosztów podróży
Obniżenie kosztów podróży to jedna z kluczowych zalet wprowadzenia rozwiązań wideokonferencyjnych w firmach. Dzięki nim możliwe jest nie tylko ograniczenie wydatków związanych m.in. z rezerwacją hoteli, sal konferencyjnych, środków komunikacji, ale również zaoszczędzenie czasu na samych podróżach. Zwłaszcza międzynarodowych.
– Koszt wdrożenia systemu wideokonferencyjnego w firmie zwraca się w bardzo krótkim czasie – nawet w przeciągu 12 miesięcy. Natomiast mnogość modeli wdrożeń – chmura publiczna, chmura prywatna, rozwiązanie on-premise czy hybrydowe, jak również elastyczne formy zakupu – czasowe subskrypcje licencji czy leasing sprawiają, że rozwiązania te cieszą się coraz większym zainteresowaniem nie tylko korporacji, ale także firm z sektora MŚP i osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą – mówi Piotr Pawlikowski, product manager w MCX Telecom.
Zwiększenie wydajności pracy
Odpowiednio dobrane narzędzia wpływają na jakość wykonywanej pracy, podnosząc tym samym osiągane przez zespół wyniki. Niezależni biznesmeni czy pracownicy firm, które wprowadzają rozwiązania wideokonferencyjne mogą kontaktować się ze sobą w dowolnym czasie i miejscu – również w obrębie jednej placówki, skracając czas realizacji wielu czynności, które wymagałyby konsultacji czy wsparcia innych osób. Wideokonferencja umożliwia połączenie 200 uczestników w czasie rzeczywistym, dzięki czemu realizacja projektów przebiega znacznie sprawniej i efektywniej.
Poprawa komunikacji w całym przedsiębiorstwie
Wideokonferencje nie tylko usprawniają współpracę między przedsiębiorcami, ale również stanowią doskonałe narzędzie komunikacji wewnątrz firmy. Z powodzeniem mogą zastąpić cykliczne spotkania zarządu czy komunikaty wydawane przez kadry wyższego szczebla. Usprawniają również komunikację firmy z osobami pracującymi poza biurem – dzięki temu pracownicy zdalni bardziej utożsamiają się ze swoją organizacją, co przekłada się również na ich lojalność względem pracodawcy.
Efektywna praca zespołowa
W dobie cyfryzacji i dynamicznego rozwoju korporacji, innowacyjne idee oraz zaawansowane technologicznie projekty powstają często w wyniku międzynarodowych konsultacji specjalistów z różnych dziedzin. Wprowadzenie rozwiązań wideokonferencyjnych w firmie pozwala na zgromadzenie i współpracę poszczególnych osób w tym samym czasie, bez względu na ich położenie geograficzne. Zapewnienie zespołom wysokiej jakości narzędzi komunikacji zwiększa efektywność ich pracy. Ponadto firma, która inwestuje w rozwiązania z zakresu nowych technologii jest postrzegana jako nowoczesny i otwarty na innowacje pracodawca, co nie tylko przyciąga najlepszych ludzi, ale wpływa też na motywację całego zespołu.
Ekologiczne rozwiązanie
Warto wspomnieć także o tym, że wideokonferencje to nie tylko nowoczesne, ale również ekologiczne rozwiązanie dla firm. – Większa liczba podróży oznacza częstsze wykorzystanie środków komunikacji, takich jak np. samochód czy samolot, które generują znaczną ilość CO2 do atmosfery. 30 km jazdy samochodem generuje 5 kg CO2 – czyli tyle, ile duże drzewo pochłania przez cały rok. Zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w dzisiejszych czasach to ogromnie ważny czynnik mający wpływ na powstrzymanie gwałtownych zmian klimatu. Dlatego spotkanie na wideo to spotkanie pro-ekologiczne – mówi Piotr Pawlikowski.