Wysoka jakość produktów silną stroną sprzedaży bezpośredniej

przez Agnieszka Wawrynek

Konsumenci pozytywnie oceniają jakość towarów oferowanych przez sprzedawców bezpośrednich. Z badań przeprowadzonych przez Instytut Homo Homini wynika, że 87,2% osób, które dokonują zakupów w tym systemie sprzedaży twierdzi, że jakość produktów jest taka sama albo lepsza niż tych oferowanych w handlu tradycyjnym.

źródło: flickr.comźródło: flickr.com

Mamy wyniki badań na temat popularności produktów i usług oferowanych w systemie sprzedaży bezpośredniej w tym marketingu sieciowego. Ponad 50% ankietowanych uważa, że pomiędzy produktami dostępnymi na rynku, a oferowanymi w sprzedaży bezpośredniej nie ma różnicy. Aż 34% opiniujących przekonanych jest o lepszej jakości produktów oferowanych w sprzedaży bezpośredniej, niż tych dostępnych na półkach sklepowych.

Porównując najnowsze dane z tymi z lat ubiegłych, można zauważyć wzrost zadowolenia klientów. O gorszej jakości usług wspomina tylko 2,8% respondentów, podczas gdy w badaniu z roku 2011 brak satysfakcji w tej kwestii wyraziło prawie 10% badanych. Już tylko te wyniki świadczą o powolnej ale systematycznej zmianie w postrzeganiu tej gałęzi handlu przez Polaków. Zapewne przyczyniają się do tego także działania Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, dla którego jednym z najważniejszych zadań jest konsekwentne monitorowanie i stałe podnoszenie standardów sprzedaży z uwzględnieniem jej strony etycznej.

Wśród towarów dostępnych u konsultantów pracujących w systemie sprzedaży bezpośredniej znajdują się głównie kosmetyki (69,6%) oraz AGD (13,4%), jednak oferta zawiera także suplementy i dietetyki (11,6%), odzież i akcesoria (3,6%), usługi (1,6%) a także żywność i napoje (0,2%).

* Badanie zrealizowane zostało w roku 2012 metodą standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych. Liczba próby wyniosła 2600 osób wybranych losowo z terenu całego kraju.

Mogą Cię również zainteresować