Mamy wyniki badań na temat popularności produktów i usług oferowanych w systemie sprzedaży bezpośredniej w tym marketingu sieciowego. Ponad 50% ankietowanych uważa, że pomiędzy produktami dostępnymi na rynku, a oferowanymi w sprzedaży bezpośredniej nie ma różnicy. Aż 34% opiniujących przekonanych jest o lepszej jakości produktów oferowanych w sprzedaży bezpośredniej, niż tych dostępnych na półkach sklepowych.
Porównując najnowsze dane z tymi z lat ubiegłych, można zauważyć wzrost zadowolenia klientów. O gorszej jakości usług wspomina tylko 2,8% respondentów, podczas gdy w badaniu z roku 2011 brak satysfakcji w tej kwestii wyraziło prawie 10% badanych. Już tylko te wyniki świadczą o powolnej ale systematycznej zmianie w postrzeganiu tej gałęzi handlu przez Polaków. Zapewne przyczyniają się do tego także działania Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, dla którego jednym z najważniejszych zadań jest konsekwentne monitorowanie i stałe podnoszenie standardów sprzedaży z uwzględnieniem jej strony etycznej.
Wśród towarów dostępnych u konsultantów pracujących w systemie sprzedaży bezpośredniej znajdują się głównie kosmetyki (69,6%) oraz AGD (13,4%), jednak oferta zawiera także suplementy i dietetyki (11,6%), odzież i akcesoria (3,6%), usługi (1,6%) a także żywność i napoje (0,2%).
* Badanie zrealizowane zostało w roku 2012 metodą standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych. Liczba próby wyniosła 2600 osób wybranych losowo z terenu całego kraju.