źródło: www.sxc.hu
Natomiast w życiu prywatnym jest to luksusowy samochód i dom nad morzem lub w górach. Jaki okaże się Polski menedżer 2010? Czy kryzys przewartościował jego definicję sukcesu? Dwa ostatnie lata to okres trudny zarówno dla firm, jak i osób nimi zarządzających. To na barki menedżerów zrzucona została odpowiedzialność za losy przedsiębiorstw i ich pracowników.
Z jednej strony kadra zarządzająca musi zabezpieczyć firmę przed szkodliwymi bodźcami i niebezpieczeństwami kryzysu, nie tracąc przy tym zdolności funkcjonowania oraz zaufania ze strony kontrahentów. Z drugiej strony musi wykorzystywać nadarzające się okazje, które wyciągną ich przedsiębiorstwa z marazmu i pozwolą na wyjście z kryzysu obronną ręką.
Według polskich menedżerów niezmiennie od dwóch lat najważniejszym synonimem sukcesu zawodowego jest szacunek wśród kontrahentów oraz podwładnych. Równie ważne okazały się przyznane nagrody, wyróżnienia, uznanie przełożonych, a także cytowanie w prasie biznesowej. Zdecydowanie mniejszym uznaniem respondentów cieszyły się materialne odpowiedniki sukcesu, jak gabinet na najwyższym piętrze biurowca, czy korporacyjna karta kredytowa.