Wzrost sprzedaży bezpośredniej w Niemczech

przez Katarzyna Wagner

Firmy sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego zrzeszone w niemieckim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej (BDD) odnotowały w 2011 roku wzrost sprzedaży.

źródło: flickr.comźródło: flickr.com

Obroty niemieckich firm stowarzyszonych w BDD za rok 2011 wyniosły 1,23 mld euro, co w porównaniu z rokiem 2010 stanowi wzrost sprzedaży o ponad 6%. W 2010 roku 33 firmy z BDD wygenerowały obroty rzędu 1,15 mld euro. Najbardziej znaczący wzrost sprzedaży odnotowano głównie wśród spółek z sektora usług energetycznych i telekomunikacyjnych oraz zajmujących się sprzedażą biżuterii i karmy dla zwierząt.

– Ogólnie rzecz biorąc, bilans naszych firm członkowskich na rok 2011 wygląda dobrze – powiedział Jochen Clausnitzer z BDD. – Ten pozytywny rozwój pokazuje, że dystrybucja bezpośrednia produktów i usług w Niemczech jest konkurencyjna i może współzawodniczyć z innymi, tradycyjnymi kanałami dystrybucji – dodał Clausnitzer. 

Spośród firm zarejestrowanych w BDD dynamicznie rozwijają się również te, które sprzedają usługi turystyczne. Co ciekawe, w roku 2011na 180 000 konsultantów zajmujących się dziedziną turystyczną, aż 162 000 z nich to kobiety (więcej niż 90%).

Mogą Cię również zainteresować