Your Akuna Day 2010

przez Maciej Maciejewski

– W ciągu najbliższych trzech lat chcemy zostać największą i najlepszą firmą marketingu sieciowego w Polsce – mówił wczoraj w Sali Kongresowej do ok. 3 000 networkerów Tomasz Kwolek, prezes Akuna Polska.

ee

Na gali „Your Akuna Day 2010”, największej w roku imprezie organizowanej przez firmę Akuna Polska Sp. z o.o., byliśmy 20 lutego 2010 r. Uroczystość rozpoczęli Tomasz Kwolek i Bogusław Dudzik – prezesi firmy, którzy powitali gości specjalnych. Następnie podano im szampana, a wypełniona po brzegi Akunowiczami Sala Kongresowa warszawskiego Pałacu Kultury odśpiewała im gromkie „sto lat”. Firma obchodzi w tym roku dziesięciolecie działalności.

Pierwszą prelekcję miał Jos Pluijmakers, nowy dyrektor zarządzający w Akuna International, który przyznał, iż otrzymał od zarządu nie lada zadanie: ma sprawić, aby w najbliższym czasie Akuna International weszła na poziom sprzedaży 100 mln dolarów rocznie. Pluijmakers przedstawił w skrócie plan, dzięki któremu będzie realizował swoją misję oraz przy wykorzystaniu ciekawej prezentacji multimedialnej pokazał, jakich zmian już dokonała firma na swoim portalu internetowym.

– Rok 2009 był rokiem emocji, wielu wrażeń i wydarzeń – mówił Marcin Maciąg, dyrektor zarządzający w Akuna Polska. – Po załamaniu się rynku nieruchomości, z jakim mieliśmy do czynienia w roku 2008, wszyscy zastanawialiśmy się nad tym, jakie będzie to miało konsekwencje w gospodarce. Jak wyglądał ten rok w Polsce? O 50% wzrosła ilość firm, które ogłosiły bankructwo i upadłość. O 30% wzrosła ilość firm produkcyjnych, które na koniec roku w swoich sprawozdaniach wykazały straty finansowe. Tylko w Polsce utraconych zostało ponad 400.000 miejsc pracy. Te dane wskazują, że w minionych roku z polską gospodarką nie było najlepiej. Zastanawiacie się na pewno, jak to wyglądało w naszej firmie? W roku 2009 wygenerowaliśmy obrót 72 mln zł, co dało nam zysk brutto na poziomie ok. 12 mln zł. Co ważne, w Akunie pojawiło się ok. 4 tys. nowych menedżerów, a co najważniejsze – wypłaciliśmy naszym współpracownikom ponad 32 mln premii prowizyjnej. Oznacza to, że w poprzednim roku przybyło w Akunie kilku nowych milionerów.

Po podsumowaniu minionego roku przez Marcina Maciąga, na scenę wyszli wiceprezydenci Anna i Grzegorz Rutkowscy, którzy przedstawili wyniki akcji charytatywnej „Pinky w naszym przedszkolu”, dzięki której firma dostarczyła ok. 20 000 sztuk napoju Pinky dla ok. 693 placówek przedszkolnych w całej Polsce. Ponadto, przy owacjach publiczności, Bogusław Dudzik przekazał Beacie Tyszkiewicz – prezes fundacji „Zdążyć z pomocą” – czek na sumę 20.179 zł.

Po przerwie, o nowych projektach firmy informowali w swoich prezentacjach Marek Wawrzeńczyk i Paweł Borecki. Ciekawą prelekcję miała Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards, która opowiedziała m.in. o zasadach i warunkach, jakie powinni spełniać polscy networkerzy w drugiej edycji tego konkursu, w którym mamy nową kategorię – „Menadżer branży MLM”. Z kolei ogromnego skupienia i uwagi wymagał od gości wykład Marka Kamińskiego, podróżnika, który z niezwykłą precyzją dostarczył nam unikalnych wiadomości na temat swoich eskapad. Przypomnijmy, że Kamiński dwa razy zdobył oba bieguny (w tym raz samotnie). Ukończył również słynną wyprawę ze Stasiem Melą, chłopcem, który jako dziecko uległ strasznemu wypadkowi, w którego konsekwencji stracił nogę. Na koniec podróżnik zdał relację z ostatniej eskapady przez australijską pustynię Gibsona.

Po licznych nominacjach na wyższe pozycje menedżerskie oraz przyznaniu wielu nagród za osiągnięcia w poszczególnych programach specjalnych, interesujące wyzwanie na najbliższych kilka lat dla zarządu firmy, ale przede wszystkim dla dystrybutorów Akuny, zapowiedział Tomasz Kwolek: – Jakie było to pierwsze 10 lat? Stoi za nimi ogromny bagaż pracy. 10 lat to mnóstwo wspomnień, emocji i przeżyć. 10 lat to wielu wspaniałych przyjaciół i realizacje ich pięknych marzeń. Tysiące ludzi o ogromnych sercach. To 10 lat budowania firmy na zasadach uczciwości, etyki i przyjaźni, gdzie człowiek jest na pierwszym miejscu. 10 lat temu było nas trzech. Dzisiaj jest nas ponad 150 tys. W 2009 roku rozpoczęliśmy kilka nowych, ważnych projektów. Między innymi Program Benefit i Akademię Przywództwa. Nastąpił proces wielu konkretnych zmian w firmie, nie tylko w Polsce, ale na świecie. Otworzyliśmy jeden z największy rynku świata – Rosję. To olbrzymie wyzwania. Ale dzisiaj to jednak nie wczoraj, ponieważ dzisiaj ważne jest to, co będzie jutro. W ciągu najbliższych trzech lat chcemy zostać największą i najlepszą firmą marketingu sieciowego w Polsce. I to będzie dopiero początek. Naszym podstawowym celem jest pierwsza dziesiątka firm MLM na świecie.

Na koniec, aby tradycji stało się zadość, przyszedł czas na starego, dobrego, polskiego rocka. W ten sposób gala „YAD 2010” zwieńczona została zabawą Akunowiczów przy znanych hitach zespołu Perfect. Galę, podobnie jak przed rokiem, prowadzili Krzysztof Ibisz i Piotr Bałtroczyk.

Obszerny fotoreportaż z gali ukaże się już w kwietniowym wydaniu „Network Magazynu”.

Mogą Cię również zainteresować