Zaangażowanie biznesu MLM w promowanie przedsiębiorczości kobiet

przez Maciej Maciejewski
165 odsłony

W 2019 roku network marketingowa firma kosmetyczna Mary Kay połączyła siły z sześcioma agencjami Organizacji Narodów Zjednoczonych, aby utworzyć pionierskie partnerstwo z udziałem wielu interesariuszy. Tak powstał Akcelerator Przedsiębiorczości Kobiet. Co zrobił ten projekt do tej pory?

Akcelerator Przedsiębiorczości Kobiet znany jest również jako „WEA”, a jego misją jest przede wszystkim łagodzenie barier utrudniających przedsiębiorczość kobiet. Od momentu uruchomienia WEA zaangażowała się m. in. w przedsięwzięcia, w których ponad 600 000 kobiet wzięło udział w 32 programach, szkoleniach i działaniach, a ponad siedem milionów osób zostało uwrażliwionych na misję organizacji. Trzeba dodać, że w sumie to ponad 110 partnerów w globalnych i regionalnych wydarzeniach oraz programach na wysokim szczeblu.

W Międzynarodowym Dniu Przedsiębiorczości Kobiet 2023 Mary Kay z regionu Azji i Pacyfiku dołączyło do Women’s Empowerment Principles (WEPs). WEPs zapewniają holistyczne ramy dla firm, aby promować równość płci i wzmocnienie pozycji kobiet w miejscu pracy, na rynku i w społeczności oraz osiągać pozytywne wyniki dla społeczeństwa i biznesu. Z tej okazji Mary Kay China opublikowała swój pierwszy raport WEPs zatytułowany „Myślenie jak kobieta”.

W listopadzie 2023 roku Mary Kay otrzymała Nagrodę za Równość Płci od Central Asian Regional Economic Cooperation (CAREC) za projekt SDG Village Pilot w chińskim Waipula, uruchomiony we współpracy z Programem Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP).

Celem wyzwania WEA Digital Innovation Challenge było stworzenie sprzyjającego kontekstu dla kobiet przedsiębiorców poprzez zajęcie się barierami utrudniającymi przedsiębiorczość, w tym cyfrowym podziałem między kobietami i mężczyznami, uzupełniając tym samym temat Komisji ds. Statusu Kobiet (CSW67) dotyczący innowacji i technologii z perspektywy płci.

W marcu 2023 roku przy okazji 67 edycji CSW, Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny (ITU) i Mary Kay Global ogłosiły dziesięć zwycięskich firm w konkursie Digital Innovation Challenge programu Women’s Entrepreneurship Accelerator (WEA) podczas wydarzenia, które odbyło się w nowojorskiej siedzibie MetLife.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele Organizacji Narodów Zjednoczonych, sektora prywatnego, inwestorów i organizacji społeczeństwa obywatelskiego. A oto kilka faktów w liczbach:

  • 250 zgłoszeń od startupów prowadzonych i zarządzanych przez kobiety, otrzymanych przez Międzynarodowy Związek Telekomunikacyjny,
  • 54 reprezentowane kraje,
  • wybrano 10 najlepszych praktyk cyfrowych,
  • firma Mary Kay ogłosiła trzy specjalne zwyciężczynie podczas Komisji ds. Statusu Kobiet (CSW67).

Warto również dodać, że zainicjowane dzięki temu projektowi trzy startupy: Tiny Totos, Gwiji for Women i Health Innovation Exchange (HIEx) otrzymały status specjalnego uznania za najlepsze praktyki innowacyjne.

Mogą Cię również zainteresować