Zatroszcz się o klienta, inaczej stracisz

przez Tomasz Głowacki

Firmy powinny się mocno przyjrzeć obsłudze swoich klientów. W przeciwnym razie mogą stracić fortunę. Na baczności powinny się mieć operatorzy telewizyjni i telekomunikacyjni.

Firmy tracą miliardy na niekompetencji, opryskliwości i bezczelności.Tylko z powodu złej obsługi straty wynoszą ok. 8,8 mld euro rocznie – informuje portal mediowy Media2. Najgorzej mają klienci, którzy próbują załatwić swój interes przez telefon. Z tego powodu na cenzurowanym znalazły się przede wszystkim firmy telekomunikacyjne i telewizyjne.

Z badań, jakie przeprowadziła firma Genesys Telecommunications Laboratories Inc. wynika, że ponad 73% konsumentów w Polsce zrezygnowało z usług firmy ze względu na niską jakość obsługi. Szacuje się, że średnia wartość każdego straconego klienta wynosi 145 euro rocznie. Wynika to z tego, że klient nie podejmuje dalszej współpracy z firmą, tzn. nie przedłuża umowy, nie wykupuje jej, a często zła jakość obsługi powoduje przejście klienta do konkurencji.

Według specjalistów, jakość swoich usług powinny poprawić dostawcy usług bezprzewodowych. Poza tym, na baczności powinny się mieć firmy finansowe, hotelowe i ubezpieczeniowe.

Mogą Cię również zainteresować