Ziemia umiera czyli „2050 Polska dla Pokoleń”

przez Marta Paleczna

Wiele firm oraz współpracujących z nimi liderów i menadżerów sektora sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego szczególną uwagę w swoich biznesowych działaniach zwraca na zdrowy styl życia, dbanie i troskę o stan zdrowia, kondycję psycho-fizyczną naszych organizmów. I to jest fajne, ale…

źródło: Pixabayźródło: Pixabay

Ale czy jest sens stawiać te kwestie w epicentrum uwagi, w samym środku naszej egzystencji, jeśli w pierwszej kolejności nie zadbamy o świat, w którym żyjemy? W swoim raporcie organizacja WWF – jedna z największych na świecie i najbardziej doświadczonych instytucji ochrony przyrody przedstawiła, jak tragiczna przyszłość czeka nasza planetę, jeśli ludzie nie zmienią swojego trybu życia.

Raport „2050 Polska dla Pokoleń” był punktem wyjścia do przygotowania wielokanałowej komunikacji stworzonej przez agencję McCANN, której zapowiedzią jest utwór „VI Katastrofa” duetu  PRO8L3M oraz  niecodzienna prognoza pogody na 2050 rok. Celem akcji jest uświadomienie społeczeństwu zagrożeń, jakie czekają ludzkość w związku ze zmianami klimatycznymi wywoływanymi przez działania człowieka (emisja dwutlenku węgla). Rosnąca średnia temperatura będzie także powodować klęski żywiołowe w Polsce, m.in.: susze, gradobicia, powodzie.  WWF apeluje, by Polska ograniczyła wydobycie oraz spalanie węgla i przestawiła się na odnawialne źródła energii.

Pierwszym elementem kampanii teasującym dalsze działania był pomysł na nietypowe połączenie sił raperskiego duetu PRO8L3M, WWF, McCANN, Outrage i MELT, co zaowocowało utworem „VI Katastrofa”. Za realizację tych działań odpowiada agencja OUTRAGE we współpracy z agencją McCANN, odpowiedzialną za kampanię komunikacyjną raportu BCG przygotowanego we współpracy z WWF „2050 Polska dla Pokoleń”.  Przedpremierowy odsłuch OUTPOST IN5TALACJA oraz doświadczenie VR „#2050” zostały wykreowane przez studio MELT. OUTRAGE odpowiada także za produkcję OUTPOST IN5TALACJA i kampanię towarzyszącą albumowi „Widmo”.

Kolejny etap kampanii to wyemitowana w piątek „Prognoza dla Pokoleń”. To niecodzienna prognoza pogody prezentująca anomalie pogodowe na rok 2050. Jej opracowanie bazowało na informacjach z raportu w ścisłej konsultacji z WWF Polska. Pogoda transmitowana była w radiu, TV i internecie. Zaskoczyła zarówno tych przed telewizorami jak i osoby jadące do pracy. Materiał ma wywołać dyskusję publiczną na temat skutków, jakie mogą dotknąć niebawem Polskę.

W ramach akcji powstała również kilkuminutowa animacja „Ekopatrioci” promująca raport. Została ona stworzona przez wielokrotnie nagradzany duet reżyserski Kijek/Adamski we współpracy z 5 wybitnymi polskimi ilustratorami (Acapulco, Ola NiePsuj, Paweł Mindler, Igor Kubik, Karol Banach), a oprawą muzyczną zajął się Piotr Kaliński szerzej znany jako Hatti Vatti. Każda sekunda animacji była konsultowana z ekspertami WWF Polska w oparciu o treść raportu. Krótsze formy animacji 15” i 30” trafią do TV jako display wideo w digitalu.

Małgorzata MrózMałgorzata Mróz

Komentarz Małgorzaty Mróz z Oriflame: – Uważam, że dbanie o środowisko jest naszym obowiązkiem. Trzeba pokazywać ludziom jak duży wpływ mają oni na otaczający nas świat poprzez zmianę drobnych, codziennych nawyków. Jak to zrobić? Działa tu takie samo prawo, jak w marketingu sieciowym – zacznij od siebie, daj przykład innym i pociągnij ich za sobą. To zawsze jest skuteczne! W firmie, z którą współpracuję na zasadach MLM, obserwuję mnóstwo działań wspierających naszą planetę. Recykling (99% wszystkich odpadów), korzystanie z zasobów wody deszczowej w procesach oczyszczania, używanie prądu pochodzącego ze źródeł odnawialnych (100%), biodegradowalne serie – to tylko kilka przykładów. Niedawno wróciłam ze złotej konferencji Oriflame w Monako. Aby zniwelować zanieczyszczenia powstałe podczas tej konferencji firma posadziła 800 drzew. Promowanie zdrowego stylu życia w oparciu o programy Wellness Life Plus, które inspirowane są filozofią wellness, Oriflame dodatkowo buduje świadomość na temat życia w zgodzie z naturą i szacunku do naszej planety.

Aleksandra KlimekAleksandra Klimek

Komentarz Aleksandry Klimek z Forever Living Products: – Dbajmy o środowisko bo to ono daje nam energię do życia. Ze swojego doświadczenia „Góralki” mogę powiedzieć, że mieszkam w najpiękniejszym miejscu na Ziemi. Na wyciągnięcie ręki mam to, co daje mi przyjemność, siłę, energię oraz relaks. Góry. Nie wiem czy wiecie, ale gdy znajdujemy się w górach, organizm produkuje więcej czerwonych krwinek, rozszerzone naczynia, które przyspieszają transport tlenu i składników odżywczych, poprawia się samopoczucie i kondycja. Góry dotleniają, wyciszają i odstresowują, ale musimy o nie zadbać. To straszny widok, gdy idę w góry i zamiast relaksować się zbieram śmieci. Skupienie, jakiego wymaga wędrówka po trudniejszym szlaku bez wątpienia jest metodą na zapomnienie o zostawionych w domu problemach, a tu leżą śmieci, obok których nie sposób przejść obojętnie. Dla lubiących aktywny wypoczynek, trekking po górach jest doskonałym pomysłem treningowym – regularne wędrówki wpływają na poprawę kondycji i wytrzymałości organizmu, ale bardzo ważne jest przygotowanie. Niestety góry są wymagające. Należy zacząć od krótszych dystansów bez zbyt wielkich przewyższeń. A co jeszcze można zrobić, żeby efektywniej pokonać trasę? Oczywiście przygotować nasz organizm od wewnątrz. Z własnego doświadczenia polecam wodę z aloesem, który przyspiesza proces jej wchłaniania oraz Argi+ czyli naturalny aminokwas, który dostarczy do organizmu tlenek azotu, jednocześnie zwiększajac wydolność całego organizmu. Pamietajmy również o prawidłowym odżywianiu przed wyjściem w góry oraz po zakończeniu intensywnego spaceru lub treningu. Tutaj znakomicie sprawdza się koktajl białkowy Lite Ultra, który zadba o nasze mięśnie i dożywi nasz organizm. Jesień to idealny czas na góry. Zatem w drogę. No i koniecznie dbajmy o środowisko!

Mariusz KamińskiMariusz Kamiński

Komentarz Mariusza Kamińskiego z firmy DuoLife: – Po tym jak się dowiedziałem w sierpniu, że płoną lasy w Amazonii, czego nie wiedziałem wcześniej bo nie oglądam telewizji i nie czytam gazet, tego samego dnia podjąłem decyzję, że przestaję jeść mięso. Mówię stop. Mamy zapalenie płuc. Smuci mnie nasza globalna świadomość widząc dokąd zmierzamy w naszym biednym myśleniu. A przecież nie mamy planety B. Niedługo będzie za późno zanim to zrozumiemy. Robić to co robimy… lub nie robimy!!! Płoną lasy w Amazonii, które produkują 20% tlenu na tej planecie. Tragedia, którą teraz obserwujemy, jest bezpośrednio związana z hodowlą zwierząt, bo ta masowa wycinka, wypalanie i „oczyszczanie” ma na celu przygotowanie terenu pod wypas bydła! Co możemy zrobić, by zatrzymać tę sytuację? Co mogę zrobić, aby zatrzymać tę sytuację ? Na pewne rzeczy nie mam wpływu bezpośrednio, natomiast mam wpływ na to, co mogę zrobić w skali mikro. JAKO ŚWIADOMA JEDNOSTKA. Już od pewnego czasu zastanawiałem się nad logicznym sensem jedzenia mięsa. Jakie wartości wnosi w moje zdrowie? I nic nie widzę… poza przyzwyczajeniem. Czas więc wrócić do czasów, kiedy nie jadłem mięsa… Dziś robię to też z powodów ekologicznych, myśląc o swoich przyszłych dzieciach, wnukach, kolejnych pokoleniach. Mówię stop!!! To świadoma cegiełka w budzeniu świadomości. To mogę zrobić dla naszej planety Ziemia… i dla innych ludzi. Tak sobie myślę, jaki chcę zostawić świat, gdy będę z niego odchodził i nie mieści mi się w głowie scenariusz negatywny. I tak sobie myślę a CO BĘDZIĘ JAK SIĘ UDA? I wiecie co? Robię swoje. Niech to będzie kolejny mały krok do przodu w kierunku budzenia świadomości, bo to jedyny dla mnie rozsądny kierunek – do świadomości i serca. Do przebudzenia. Do synergicznego myślenia i działania. Win & win & win do synergii. Człowiek, kolejne pokolenia, Ziemia. Róbmy razem dobre rzeczy. Włączcie myślenie i podajcie dalej. Dołóżcie swoją cegiełkę – to jest to, możecie na ten moment zrobić dla świata. Wspaniałości życzy lider pozytywnych zmian, ambasador kampanii „Żyję Świadomie”.

Raport „2050 Polska dla Pokoleń” został przygotowany przez Boston Consulting Group we współpracy z WWF Polska. Raport pokazuje jak w 2050 roku może wyglądać życie Polaków: w sferze bezpieczeństwa, wolności, dobrobytu i zdrowia oraz zmian środowiskowych. Opisano je poprzez odniesienie się do sytuacji w obszarach klimatu/powietrza, rzek, Bałtyku, różnorodności biologicznej. Całość przedstawiona jest w dwóch scenariuszach: „business as usual” (czyli brak podjęcia odpowiednich działań) i tzw. „scenariusz dla pokoleń” (radykalne ograniczenia zużycia surowców, odejście od paliw kopalnych i inwestycja w ochronę środowiska).

Mogą Cię również zainteresować