źródło: www.flickr.com
Jak wynika z badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii, blisko co piąty menedżer nigdy nie usłyszał podziękowań za swoją pracę. Zaledwie co trzeci słyszy podziękowania 2-3 razy rocznie. Dla porównania, z amerykańskich badań wynika, że 16% osób praktycznie nigdy nie słyszy słowa „dziękuję” w pracy, a 48% słyszy podziękowania bardzo sporadycznie.
Tymczasem zwykłe „dziękuję” sprawia, że zdecydowanie poprawia nam się nastrój, zyskujemy poczucie sensu tego, co zrobiliśmy i jesteśmy bardziej skłonni do tego, aby osobie, która nam podziękowała pomóc w przyszłości. Więc czy nie opłaca się pamiętać o tym, aby dziękować? Z badań Personal Survey 2002 wynika, że dla 8 na 10 menedżerów podziękowania za pracę są ważnym elementem motywującym. Jeśli jako pracodawca podziękujemy swoim podwładnym lub networker swoim dystrybutorom to staną się oni bardziej lojalni i rzetelni w wykonywanych obowiązkach.