AKADEMIA LIDERA S’OUVRE. Praktyczna strona network marketingu

przez Maciej Maciejewski
1999 odsłony

Nie od dziś wiadomo, że edukacja jest jednym z najważniejszych czynników w rozwoju każdego biznesu. Zwłaszcza w branży sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego, gdzie bezustanne pielęgnowanie i nabywanie nowych umiejętności jest wprost niezbędne. Bez profesjonalnych szkoleń nie ma mowy o wzrostach i sukcesie. Decydenci w firmie S’OUVRE dobrze zdają sobie sprawę z tego faktu, więc ten biznes MLM rośnie jak na drożdżach.

I Network Magazyn również ma w tym swój drobny udział. Redaktor naczelny Maciej Maciejewski od kilku miesięcy bierze czynny udział w bardzo poważnym projekcie edukacyjnym o nazwie AKADEMIA LIDERA S’OUVRE. To specjalnie przygotowane przez zarząd spółki wykłady, które odbywają się regularnie raz w miesiącu. Zawsze w tym samym miejscu i zawsze dla dystrybutorów, którzy zdobędą określoną kwalifikację w planie marketingowym.

– W ramach tego projektu dałem już w Łodzi trzy, prawie dwugodzinne wykłady. Nie mówię tam o tym jak budować struktury, nie poruszam tematów związanych z technikami sprzedaży, od tego firmy MLM mają swoich liderów. Ale jako niezależny dziennikarz czyli obserwator i komentator branży z dwudziestoletnim stażem, pokazuję ludziom jak wartościowe mają asy w swoich rękawach jeśli chodzi o system network marketingu. Jak mocnymi atrybutami i argumentami dysponują dziś na skomplikowanym rynku pracy. Używając tego co w biznesie najważniejsze czyli twardych danych, liczb i gęstych faktów podczas wykładu udowadniam, że network marketing jest obecnie najlepszą metodą do zarabiania pieniędzy i realizowania marzeń, a słuchaczy zostawiam z informacją i przekonaniem, że znajdują się w bardzo dobrym miejscu o właściwym czasie. To bardzo ważne rzeczy zwłaszcza w dobie informacji cyfrowej i internetu, gdyż dziś każda firma i każdy dystrybutor są prześwietlani przez swoich rozmówców, czyli potencjalnych klientów i współpracowników już bezpośrednio w trakcie pierwszego kontaktu. Networker rekrutuje, a jego rozmówca pod stołem weryfikuje otrzymane informacje na smartfonie i momentalnie strzela kolejnymi pytaniami. Po moim wykładzie każdy wie na czym stoi i da sobie radę nawet z najbardziej wymagającymi obiekcjami – mówi Maciej Maciejewski.

Podczas każdego spotkania z cyklu AKADEMIA LIDERA S’OUVRE zawsze edukacyjnie i organizacyjnie dowodzi wybrany przez spółkę lider, który po wykładzie redaktora naczelnego przejmuje pałeczkę i szkoli daną grupę z zagadnień sticte firmowych. Podczas pierwszej edycji był to Michał Skołozdrzy, następnie Mateusz Jeż, miesiąc później Wojciech Piechociński (tutaj bez wykładu naczelnego, który z powodu awarii samolotu nie zdążył przylecieć z eskapady po Islandii), a ostatnio Emin Akdogan.

– Zawsze bardzo ceniłem sobie możliwość pracy w małej grupie warsztatowej wierząc, że mówiąc do kilku osób stoję przed kilkutysięczną grupą. Dlaczego tak właśnie uważam? Z bardzo prostego powodu! Jeżeli wiedza narzędziowa jest przekazana w sposób zrozumiały, uczestnicy takich warsztatów najprawdopodobniej wykorzystają ją w swojej codziennej pracy, przekazując kolejnym osobom. Wszak pamiętajmy, że to jednostki „zapalają” setki tysięcy innych „świec”. Dlatego nigdy nie kalkulujmy czy warto odbyć kilkugodzinną podróż, aby poznać czy wyszkolić daną jednostkę. Od tego może zależeć sukces wielu tysięcy przyszłych liderów. To bardzo ważne przedsięwzięcie – skomentował Michał Skołozdrzy.

Założeniem organizacji szkoleń w sektorze DS/MLM przeznaczonych dla dystrybucji jest zwiększenie efektywności ich pracy. Tymczasem jest to tylko jedna z wielu zalet inwestowania w rozwój osób stanowiących trzon, fundament firmy. Odpowiednio przeszkolony menadżer staje się kompetentny, odpowiedzialny i pewny, więc łatwiej nawiąże kontakty z potencjalnymi klientami i zachęci ich do współpracy – to fakt. Ale dodatkowo szkolenia mają przecież funkcję integrującą. Nawet jeśli ludzie pracują ze sobą na co dzień, nie zawsze mają czas lub śmiałość, aby ich stosunki były bliższe i cieplejsze, co sprzyjałoby rozwojowi. Poza tym każde szkolenie jest sygnałem ze strony firmy, że faktycznie dba ona o swoich ludzi oferując im rozbudowywanie umiejętności.

Mogą Cię również zainteresować