źródło: Pixabay
Raport finansowy koncernu Amway za cały rok 2022 wykazał sprzedaż na poziomie 8,1 miliarda dolarów, co stanowi ogólny spadek w stosunku do sprzedaży w 2021 roku, która wyniosła 8,9 miliarda dolarów. Jako powód spadku firma wskazała na siłę dolara amerykańskiego, sprzedaż swoich aktywów w Metagenics Inc. oraz zamknięcie operacji na rynku rosyjskim.
Jednak przy stałej podstawie walutowej sprzedaż tego biznesu MLM wzrosła o 1%, a największe rynki to Chiny kontynentalne, Korea Południowa, Hongkong, Malezja, Tajwan i Wietnam. To oznacza trzeci rok z rzędu wzrostu spółki.
– Amway pozostaje zaangażowany w wykorzystywanie tego, co najlepsze w naszej działalności i pasji naszych pracowników oraz dystrybucji tak, aby wpływać na społeczności każdego rynku, na którym prowadzimy działalność – powiedział Milind Pant, dyrektor generalny w Amway. – W 2023 roku zakończymy inwestycję o wartości 35 milionów dolarów w produkcję żywności w naszym rodzinnym mieście i będziemy kontynuować rewitalizację światowej siedziby firmy w Adzie, która rozpoczęła się w 2022 roku i ma zakończyć się w roku 2025.
Firma Betterware opublikowała wyniki za czwarty kwartał i cały rok 2022, ogłaszając znaczny wzrost sprzedaży netto o 174 mln USD w czwartym kwartale. Obroty te odpowiadają wzrostowi o 48% w stosunku do roku poprzedniego. Jest to jednak w dużej mierze spowodowane przejęciem Jafra Mexico i Jafra USA.
„W ubiegłym roku rynek artykułów gospodarstwa domowego znacznie się skurczył w porównaniu z rokiem 2021 rokiem” – napisała spółka w swoim oświadczeniu. „Sprzedaż netto firmy Betterware spadła, ale w porównaniu z rynkiem nasz spadek był mniej dotkliwy. Pozwoliło nam to zwiększyć nasz udział w rynku z 4% w 2019 roku do 8% w roku 2022, umacniając naszą pozycję lidera rynku z 70% udziałem w kanale sprzedaży bezpośredniej w naszych kategoriach i generując sprzedaż o ponad 100% powyżej porównywalnej sprzedaży przed rokiem 2019”.
LR Global Holding odnotował pozytywny trend sprzedaży w czwartym kwartale 2022 roku, kontynuując wzrost sprzedaży osiągnięty w kwartale trzecim. Sprzedaż w czwartym kwartale wyniosła 77,1 mln USD, co oznacza spadek o 3,5% w stosunku do rekordowej sprzedaży firmy w tym samym kwartale roku 2021. Wprowadzenie na rynek ZEITGARD Pro, które było najbardziej udanym startem w historii firmy, odegrało znaczącą rolę w sile sprzedaży w tym okresie.
Dyrektor generalny firmy dr Andreas Laabs zwrócił uwagę na wyniki czwartego kwartału i rozszerzenie zespołu zarządzającego firmy, mówiąc, że spółka jest „bardzo dobrze wyposażona na bieżący rok finansowy”.
W 2022 roku Grupa LR osiągnęła 285,3 mln USD sprzedaży przy EBITDA w wysokości 38,4 mln USD. – W drugiej połowie 2022 roku działalność wyraźnie wzrosła, a firmie LR udało się prawie powrócić do wyjątkowo wysokiego poziomu sprzedaży osiągniętego rok wcześniej – powiedział Valdemaras Gordinskis, wiceprezes Grupy LR ds. globalnego controllingu i relacji inwestorskich. – Biorąc pod uwagę dużą niepewność w otoczeniu makroekonomicznym na całym świecie i wynikającą z niej niepewność co do przyszłego rozwoju biznesu, firma rozważała korektę kowenantów finansowych dla obligacji 2021/2025 wyemitowanych przez LR Global Holding w sierpniu. Jednak biorąc pod uwagę dobre wyniki trzeciego i czwartego kwartału nie jest to już w tej chwili konieczne – dodał.