Amway, Betterware, LR Global Holding. Wyniki finansowe za rok 2022

przez Maciej Maciejewski
3192 odsłony

Kolejne trzy wielkie spółki network marketingowe przedstawiły swoje wyniki finansowe za rok 2022. Okazuje się, że pomimo niesprzyjających warunków na światowych rynkach, co powoduje problemy w funkcjonowaniu wielu sektorów gospodarczych, branża sprzedaży bezpośredniej i marketingu sieciowego ma się bardzo dobrze.

źródło: Pixabay

Raport finansowy koncernu Amway za cały rok 2022 wykazał sprzedaż na poziomie 8,1 miliarda dolarów, co stanowi ogólny spadek w stosunku do sprzedaży w 2021 roku, która wyniosła 8,9 miliarda dolarów. Jako powód spadku firma wskazała na siłę dolara amerykańskiego, sprzedaż swoich aktywów w Metagenics Inc. oraz zamknięcie operacji na rynku rosyjskim.

Jednak przy stałej podstawie walutowej sprzedaż tego biznesu MLM wzrosła o 1%, a największe rynki to Chiny kontynentalne, Korea Południowa, Hongkong, Malezja, Tajwan i Wietnam. To oznacza trzeci rok z rzędu wzrostu spółki.

– Amway pozostaje zaangażowany w wykorzystywanie tego, co najlepsze w naszej działalności i pasji naszych pracowników oraz dystrybucji tak, aby wpływać na społeczności każdego rynku, na którym prowadzimy działalność – powiedział Milind Pant, dyrektor generalny w Amway. – W 2023 roku zakończymy inwestycję o wartości 35 milionów dolarów w produkcję żywności w naszym rodzinnym mieście i będziemy kontynuować rewitalizację światowej siedziby firmy w Adzie, która rozpoczęła się w 2022 roku i ma zakończyć się w roku 2025.

Firma Betterware opublikowała wyniki za czwarty kwartał i cały rok 2022, ogłaszając znaczny wzrost sprzedaży netto o 174 mln USD w czwartym kwartale. Obroty te odpowiadają wzrostowi o 48% w stosunku do roku poprzedniego. Jest to jednak w dużej mierze spowodowane przejęciem Jafra Mexico i Jafra USA.

„W ubiegłym roku rynek artykułów gospodarstwa domowego znacznie się skurczył w porównaniu z rokiem 2021 rokiem” – napisała spółka w swoim oświadczeniu. „Sprzedaż netto firmy Betterware spadła, ale w porównaniu z rynkiem nasz spadek był mniej dotkliwy. Pozwoliło nam to zwiększyć nasz udział w rynku z 4% w 2019 roku do 8% w roku 2022, umacniając naszą pozycję lidera rynku z 70% udziałem w kanale sprzedaży bezpośredniej w naszych kategoriach i generując sprzedaż o ponad 100% powyżej porównywalnej sprzedaży przed rokiem 2019”.

LR Global Holding odnotował pozytywny trend sprzedaży w czwartym kwartale 2022 roku, kontynuując wzrost sprzedaży osiągnięty w kwartale trzecim. Sprzedaż w czwartym kwartale wyniosła 77,1 mln USD, co oznacza spadek o 3,5% w stosunku do rekordowej sprzedaży firmy w tym samym kwartale roku 2021. Wprowadzenie na rynek ZEITGARD Pro, które było najbardziej udanym startem w historii firmy, odegrało znaczącą rolę w sile sprzedaży w tym okresie.

Dyrektor generalny firmy dr Andreas Laabs zwrócił uwagę na wyniki czwartego kwartału i rozszerzenie zespołu zarządzającego firmy, mówiąc, że spółka jest „bardzo dobrze wyposażona na bieżący rok finansowy”.

W 2022 roku Grupa LR osiągnęła 285,3 mln USD sprzedaży przy EBITDA w wysokości 38,4 mln USD. – W drugiej połowie 2022 roku działalność wyraźnie wzrosła, a firmie LR udało się prawie powrócić do wyjątkowo wysokiego poziomu sprzedaży osiągniętego rok wcześniej – powiedział Valdemaras Gordinskis, wiceprezes Grupy LR ds. globalnego controllingu i relacji inwestorskich. – Biorąc pod uwagę dużą niepewność w otoczeniu makroekonomicznym na całym świecie i wynikającą z niej niepewność co do przyszłego rozwoju biznesu, firma rozważała korektę kowenantów finansowych dla obligacji 2021/2025 wyemitowanych przez LR Global Holding w sierpniu. Jednak biorąc pod uwagę dobre wyniki trzeciego i czwartego kwartału nie jest to już w tej chwili konieczne – dodał.

Mogą Cię również zainteresować