Avon Foundation for Women przeznacza milion dolarów na walkę z przemocą domową wywołaną kwarantanną

przez Maciej Maciejewski
1038 odsłony

Avon Foundation for Women ogłosiła, że przekaże dotacje o łącznej wartości miliona dolarów dla organizacji charytatywnych na całym świecie. Program tego specjalnego grantu awaryjnego został uruchomiony w tandemie z kampanią firmy Avon o nazwie #IsolatedNotAlone, która ma przeciwdziałać wzrostowi liczby przypadków przemocy domowej po zniesieniu obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa.

Nowa akcja finansująca największego na świecie koncernu sprzedaży bezpośredniej zapewni kluczowe wsparcie dla ponad 250 000 zagrożonych kobiet i dzieci, które są dotknięte gwałtownie rosnącymi wskaźnikami przemocy domowej. Dotacje będą udostępniane w 37 krajach świata, w tym w Brazylii, Meksyku, Indiach, Filipinach, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

Przekazany przez fundację 1 milion dolarów wesprze kobiety na całym świecie i jest to dostosowane do kampanii Avon, wspomagającej walkę z kryzysem przemocy domowej w wyniku nadużyć. Przede wszystkim chodzi o kobiety i ich dzieci, które są zamknięte razem z partnerami podczas pandemii Covid-19. Oto niektóre przykłady natychmiastowego wykorzystania funduszy:

W Wielkiej Brytanii pomoc charytatywna na rzecz przemocy domowej dla kobiet otrzyma 50 000 USD na sfinansowanie ich usług wsparcia cyfrowego, w tym infolinii Live Chat Helpline, forum Survivors i Survivors Handbook, pomagając z kolei około 8 000 kobiet. W Meksyku, jednym z najwyżej ocenianych krajów pod względem przemocy domowej, fundusze z Avon Foundation pomogą National Shelter Network w zapewnieniu dostępu do zasobów i natychmiastowej ochrony około 3 000 kobiet i dzieci. W Indiach Stowarzyszenie Planowania Rodziny otrzyma 40 000 USD, co pozwoli im na zapewnienie podstawowych usług dla społeczności wiejskich w całym kraju, w tym poradnictwo dla kobiet i dzieci wymagających szczególnej troski w związku z przemocą domową.

Oprócz dotacji Fundacji Avon oraz we współpracy z siostrzanymi markami Aesop, The Body Shop i Natura, firma Avon wzywa rządy na całym świecie do utrzymywania świadomości na temat przemocy domowej oraz do zwiększenia funduszy i zasobów, aby poradzić sobie z rosnącym na świecie zjawiskiem przemocy domowej. Firmy wykorzystują łączny zasięg globalny do 200 milionów konsumentów w 110 krajach, aby prosić ludzi o wsparcie tej kampanii.

– Avon wspiera kobiety od 130 lat, a nasze akcje są teraz potrzebne bardziej niż kiedykolwiek. Dzięki temu nowemu funduszowi od Avon Foundation możemy wnieść cenną pomoc w życie zagrożonych kobiet i dzieci na całym świecie, które pilnie potrzebują ochrony przed przemocą w rodzinie – powiedziała Natalie Deacon, prezes Avon Foundation for Women. – Avon również od 15 lat wspiera organizacje pozarządowe zajmujące się przemocą na tle płciowym, a potrzeba pod tym kątem jeszcze nigdy nie były tak mocne. Jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się i wesprzeć kampanię Avon #IsolatedNotAlone tak, aby zareagować na gwałtowny wzrost przemocy wywołany pandemią koronawirusa – dodała Deacon.

Na całym świecie 5 milionów przedstawicieli Avon będzie pomagało w zapewnieniu niezbędnej pomocy kobietom i dzieciom, które doświadczają przemocy domowej, poprzez umieszczanie informacji o specjalnej infolinii w firmowych katalogach oraz przekazując niezbędne kosmetyki i produkty do higieny osobistej.

W szerszym ujęciu Avon zmienił przeznaczenie swoich linii produkcyjnych do wytwarzania produktów higieny osobistej najbardziej potrzebnych pracownikom służby zdrowia. Setki tysięcy pakietów pielęgnacyjnych z żelem do rąk i innymi materiałami już zostały przekazane lokalnym szpitalom i punktom usługowym pierwszej linii na całym świecie.

Mogą Cię również zainteresować