Biznes MLM i twarde fakty kontra bądź zdrów czyli magiczne 10%

przez Maciej Maciejewski

Pane Havranku miły, a jeśli powiedzmy pracować dzień i noc, to myślisz pan, środki na konto przyjdą? Awanse i zaszczyty spłyną z góry w obfitości? Bo to wiesz pan… Tu jedni mówią, żeby dużo pracować, a inni mówią: NIE! NIE PRACUJ DUŻO, PRACUJ MĄDRZE!

źródło: Pixabay

No to jak? Takie dialogi pojawiają mi się przed oczami szczególnie po konsultowaniu liderów różnych firm MLM. Kręcę głową i myślę – przecież to nie polityka, nie ma miejsca na dwie przeciwstawne prawdy objawione ludziom na górze, czyli w salach konferencyjnych hoteli, w trakcie spotkań biznesowych.

Czy wiesz, że na rynku żyją i mają się dobrze różne filozofie budowania biznesu? Ich zwolennicy mają się mniej dobrze. Niestety.

Pracuj dużo to jedna. Buduj markę osobistą to druga. Te dwie „siostry w prawdzie” mają w dodatku pełno kuzynek,  pokazujących jeszcze inne wersje dojścia do sukcesu. Ecie pecie już po lecie.

Dziś krótko. Działaj dużo, buduj markę, tańcz i śpiewaj przy ognisku, w które rzucasz zioła sukcesu – to nie przeszkadza. Będziesz zdrów i może nawet odniesiesz sukces. Ty może odniesiesz. Ale pamiętaj, co rzecze Zig  Ziglar i co sprawdzono niejednokrotnie w biznesach wielorakich: zrealizujesz każde swoje marzenie, osiągniesz każdy cel, jeśli pomożesz wystarczającej ilości ludzi w osiągnięciu ich celów.

Nie możesz bowiem być sam na szczycie – nie utrzymasz się tam długo. Na szczycie możesz być tylko z zespołem. A to jest możliwe tylko w jeden sposób: działaj zespołowo. Działaj stosując zasady pracy zespołowej. Działaj korzystając z parametrów zdrowego biznesu.

Dziś powiem o jednym z tych parametrów – magiczne 10%. Jeśli jeszcze nie wiedziałeś, albo wiedziałeś, ale nie stosowałeś tej wiedzy, to czas najwyższy zacząć. Oczywistość oczywista mówi – aby rosły dochody, musi rosnąć obrót. Ponieważ MLM to biznes zespołowy, musi rosnąć obrót grupowy. Nie tylko grupy lidera, ale też grup jego partnerów. Gdy połączymy tę informację z zasadami Ziga Ziglara otrzymujemy jasną wskazówkę – koncentrujmy się na naszych partnerach, bo jesteśmy sumą ich sukcesów. I tutaj pojawia się wskaźnik 10%.

Już zauważyłeś, że w grupach są osoby, które zaczynają działać, a potem zatrzymują się. Już wiesz, że nie istnieje sposób na utrzymanie aktywności każdego. Istnieje za to statystyka, która mówi: część osób w grupach zasypia lub odchodzi z biznesu tworząc stały wyciek obrotowy. Żeby go uzupełniać trzeba co miesiąc wprowadzać nowych partnerów i klientów do grupy. Teraz liczby.

  • 10% – minimum tyle nowych osób potrzebujesz w każdym miesiącu, aby utrzymać wielkość obrotu grupowego.
  • W grupie 20 osobowej to minimum 2 osoby, w 50 osobowej to 5 osób,  w 1000 osobowej to 100 osób. Poniżej tych liczb cofasz się!
  • Czyli, jeżeli  grupa rośnie o mniej niż 10% miesięcznie, to człowiek jest w drodze do kłopotów.
  • Jeżeli chcesz rosnąć, to Twoi partnerzy muszą rosnąć o powyżej 10% miesięcznie. Koniec filozofii.

Teraz popatrz… Grupa 10 osób. Tylko Ty jesteś aktywny. Wprowadzasz + 2 osoby miesięcznie. Dasz radę. Ale sam tak długo nie pociągniesz. Potrzebować będziesz 5, 10 czy 100 nowych osób miesięcznie. Startuj nowych partnerów.

Zduplikuj to –  promuj bycie osobą kluczową. Osób kluczowych jest w grupach 10-20%. Kluczowi wprowadzają + 2 osoby miesięcznie. Pomagaj partnerom w dojściu do tej pozycji, a to zaprowadzi ich do celu. Twórz grupę wsparcia dla kluczowych. Samo to się nie wydarzy.

W zdrowej grupie 50 osobowej jest 5-10 kluczowych, co daje wzrost grupy o powyżej 10 osób miesięcznie. Masz nie tylko utrzymaną pozycję. Rośniesz, ale Twoi partnerzy też rosną. To jest piękne w MLM – Koncept Osoby Kluczowej i 10% wskaźnik wzrostu oparty na akcji osób aktywnych. Może być 20%, 30%  itd. Jak to osiągnąć? Tego uczymy na konferencjach i konsultacjach.

Autor tekstu od ponad 20 lat aktywnie buduje swój biznes w systemie MLM na terenie wielu krajów. Brał aktywnie udział w tworzeniu pierwszych struktur sieciowych w Polsce w latach 90-tych, później na Ukrainie i w Rosji. Widział rozwój tego biznesu od podstaw na rynkach o różnym potencjale ekonomicznym. W tym czasie jego organizacje rozwinęły się na rynkach zachodniej i wschodniej Europy, a teraz rozwijają się nadal. Prowadzi wykłady w trzech językach i wie, że wiedza praktyczna jest dla osób działających w network marketingu bezcenna. Prowadzi ciekawy blog pod adresem: www.marekstaszko.pl.

Mogą Cię również zainteresować