
źródło: www.sxc.hu
Kobieta w spódnicy postrzegana jest lepiej i bardziej profesjonalnie. Karen Pine z Uniwersytetu Hertfordshire postanowiła sprawdzić, co lepiej jest postrzegane w kobiecym stroju „biznesowym”. Przez lata uważano, że dla robiącej karierę kobiety lepsze będą spodnie. W ten sposób upodobnią ją do mężczyzny i dzięki temu przejmie ona niejako część cech uznawanych za męskie, a liczących się w świecie biznesu. Jednak odkryto, że kobieta, która zachowuje się bardziej „po męsku” jest postrzegana jako nadmiernie agresywna. Czy tak samo jest ze spodniami?
Badaczka nie stwierdziła związku między postrzeganiem agresji w kobiecie a tym czy ma spodnie, ale po przebadaniu efektu pierwszego wrażenia na 300 osobach, którym zaprezentowano zdjęcia kobiet w spodniach i spódnicach i poproszono o szybką ocenę ich cech według skali wyszło na to, że jednak spódnica jest lepsza. Kobiety w spódnicach były uznawane za bardziej pewne siebie. Badani uważali też, że zarabiają one więcej, niż kiedy te same kobiety ubrano w spodnie. Aby uniknąć dodatkowych zmiennych, podczas badania spodnie i spódnice były wykonane z tego samego materiału, w ciemnogranatowym kolorze.