Chcesz otworzyć sklep internetowy? Dowiedz się, co jest najważniejsze!

przez Maciej Maciejewski
745 odsłony

Nikt już nie ma wątpliwości o coraz większym znaczeniu rynku e-commerce. Już od dobrych kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie, więc nieprzypadkowo wiele osób myśli o tym, by spróbować swoich sił i zacząć działać w tym obszarze. Jeśli i Ty planujesz otworzyć biznes online powinieneś wiedzieć, co jest tutaj najważniejsze!

Nienaganna prezencja – zatroszcz się o to!

Wygląd to nie wszystko, liczy się też wnętrze – to prawda, lecz w przypadku sklepu internetowego prezencja ma niebagatelne znaczenie. Powinna ona być nie tylko świetnie zaprojektowana i wykonana, ale też dostosowana do charakteru prowadzonej działalności. Żeby zrobić to dobrze, musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, kto jest grupą docelową Twojego przedsiębiorstwa. Pozwoli Ci to adekwatnie dobrać projekt graficzny do profilu klienta.

Funkcjonalność pełną gębą?

Żeby jednak wygląd nie pozostał swoistą sztuką dla sztuki, musisz zatroszczyć się równie mocno o funkcjonalność sklepu, przede wszystkim dbając o uporządkowaną strukturę strony internetowej. Najważniejsze, aby produkty w sklepie były podzielone w sposób logiczny i przejrzysty. Poświęć swój czas, by dobrze zaprojektować stronę produktu, gdyż to od tego rodzaju stron klienci zaczynają sprawdzać co mamy do zaoferowania. Muszą więc mieć wszystko przedstawione jak czarno na białym – wyróżniający się, zachęcający do zakupu nagłówek z nazwą towaru, ciekawy opis produktu i duże, wysokiej jakości zdjęcie oferowanego asortymentu.

Klient musi mieć łatwy dostęp do kilku najważniejszych elementów na stronie: regulaminu sklepu, informacji i sposobach dostawy, płatności, reklamacji, koszyka (musi znaleźć się w widocznym miejscu). Równie istotne są elementy przykuwające uwagę klienta, które być może zachęcą go do powrotu lub większych zakupów (produkty powiązanie, bestsellery, recenzje produktów, blog).

Optymalizacja – o czym pamiętać?

Twój sklep internetowy świetnie się prezentuje, zadbałeś też o jego funkcjonalność – teraz czas na to, by zaprezentować go szerszej publice. Niezbędna jest tu optymalizacja, czyli szereg działań mających sprawić, że sklep stanie się widoczny w wyszukiwarkach internetowych. Liczy się kilka najważniejsze działań. Po pierwsze zatroszcz się o strukturę linków. Muszą być przyjazne i intuicyjne dla użytkowników. Po drugie pamiętaj o nagłówkach. Każda strona powinna posiadać przynajmniej rząd H1 i H2, co ma szczególnie znaczenie w przypadku stron produktowych, kategorii oraz podkategorii.

Nie zapominaj o tym, aby strona Twojego sklepu zawierała niezbędne znaczniki title, description, keywords. Po trzecie, optymalizacja zdjęć, czyli uzupełnienie ich treścią atrybutów alt, ewentualnie title obrazka. Istotne, by w każdym z nich znalazła się oryginalna treść, a nie skopiowany opis. Po czwarte linkowanie wewnętrzne, co ma szczególnie znaczenie na stronach z dużą liczbą podstron. W tym celu powinieneś dokładnie rozplanować mapę strony (struktury kategorii, menu, stopka, boksy różnego rodzaju, np. Recenzje, Opinie itp.).

Działania promocyjne – nie zapominaj o nich!

Stworzenie funkcjonalnego oraz estetycznego sklepu internetowego to poważne, lecz jak najbardziej możliwe do zrealizowania zadanie. Jeśli jednak chcesz, aby Twoja oferta dotarła do jak największej liczby użytkowników powinieneś pamiętać o odpowiednich działaniach promocyjnych. Podstawą jest pozycjonowanie i optymalizacja, o których już wspominaliśmy. To niezbędne, acz czasochłonne działanie… nim uzyskasz zadowalające efekty.

Możesz jednak szybciej zdobyć klientów inwestując w reklamę typu AdWords, wykorzystując remarketing, e-mailing, pisząc pomocne dla użytkowników artykuły (content marketing), używając mediów społecznościowych.

Podsumowując…

Żeby zaistnieć ze swoim biznesem w obszarze online, musisz wziąć pod uwagę kilka kwestii. Pamiętaj o tym, że sklep musi być zarówno atrakcyjny wizualnie dla klientów, jak i maksymalnie funkcjonalny. Koniecznie też zatroszcz się o jego promocję, dzięki czemu zyskasz pewność, że Twoja oferta dotrze do wielu osób. Na całym świecie. (Foto: Pixabay)

Mogą Cię również zainteresować