Wyniki Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez Sedlak&Sedlak pokazują, że wynagrodzenia w 2009 roku były bardzo zróżnicowane, nawet na tych samych stanowiskach. Osoby pracujące w tej branży na najniższych stanowiskach nie mogą raczej liczyć na wysokie zarobki: aż połowa asystentów zarabia
od 1700 do 3450 zł brutto. Mediana wynagrodzeń asystentów to 2,5 tys. zł
Nieco lepiej zarabia specjalista ds. marketingu. W tym przypadku mediana wynosi 3,7 tys. zł. Na jeszcze lepsze zarobki mogą liczyć pracownicy na stanowisku product manager (mediana: 6,45 tys. zł), brand manager/opiekun marki (7 tys. zł). Dyrektorzy marketingu zarabiają blisko 12 tys. zł.
Niezależnie od stanowiska, lepiej zarabiają pracownicy działów marketingu zatrudnieni w firmach z przewagą kapitału zagranicznego – informuje portal Wynagrodzenia.pl. Na przykład product managerowie z takich przedsiębiorstw – aż o 43% więcej niż ich koledzy z firm z przewagą kapitału polskiego.
Ciekawe wnioski przedstawiają wyniki w kategorii wiekowej. Jak wykazało badanie, zarobki rosną też wraz z wiekiem pracownika tej branży. Na przykład specjalista ds. marketingu w wieku 18-25 lat zarabia tylko 75% tego, co pracownik na tym samym stanowisku w wieku 31-35 lat.