źródło: www.sxc.hu
W trakcie badań przeprowadzonych na University of Colorado Denver Business School odkryto, że podczas szkolenia z użyciem gier wideo przedsiębiorcy znacznie łatwiej przyswajają informacje, a także znacznie dłużej pamiętają to, czego się nauczyli. W efekcie, po ukończeniu szkolenia z wykorzystaniem gier, menedżerowie mają lepsze kompetencje niż ci, u których w szkoleniu korzystano z tradycyjnych metod.
Takie dane uzyskano po raz pierwszy, bo choć gry wideo wykorzystywane są w szkoleniach już od jakiegoś czasu, to do tej pory nie przeprowadzono badań porównawczych, które pokazałyby, czy ta metoda edukacji rzeczywiście skutkuje lepiej. Teraz coraz więcej firm decyduje się na szkolenia i instruktaże prowadzone za pomocą gier wideo. Jednym z bardziej interesujących jest trening dla barmanów prowadzony przez Miller Brewing Company, która stworzyła grę Tips on Tap. Ma ona na celu uczyć idealnego nalewania piwa. Innym ciekawym przykładem jest gra stworzona dla Cold Stone Creamery. Pracownicy uczą się w niej nakładania idealnej gałki lodów do wafelka. Po interaktywnych szkoleniach, straty, jakie firma ponosiła ze względu na to, iż pracownicy nakładali zbyt duże gałki, znacznie się zmniejszyły.