źródło: www.sxc.hu
Akcja miała na celu zbadanie, jak po 20 latach istnienia internetu użytkownicy widzą przyszłość sieci oraz co tak naprawdę niepokoi ich w kontekście jej coraz szybszego rozwoju. Jak wynika z badania, liderem na liście potrzeb użytkowników jest poprawa jakości kontentu. 80% Polaków życzyłoby sobie, aby zawartość witryn, czyli grafika, muzyka oraz filmy były dostępne w wersji HD. Jesteśmy zdecydowanie zmęczeni obecną jakością. Oznacza to potrzebę poważnych zmian w wirtualnym świecie, który rozwijał się do tej pory w myśl hasła ilość, a nie na jakość.
Niewiele mniej, bo 8 na 10 zapytanych osób wymieniło swobodną możliwość przeglądania witryn oraz serwisów, bez poczucia, że nasze wybory i preferencje mogą być zapamiętywane. Zapytani o przyszłość internetu uważają, że do 2020 roku nie będzie już mowy o prywatności w wirtualnym świecie. Każda nowa aktywność zostanie odnotowana i zapisana. Także 71% osób uważa, że korporacje do 2020 roku będą miały nieograniczony dostęp do wszelkich danych konsumentów.
Faktem jest, że nie wiemy jak będzie wyglądała sieć w 2020 roku, jednak już teraz dysponujemy narzędziami, które pozwalają nam w znaczący sposób podnieść poziom bezpieczeństwa oraz ochrony naszej prywatności w wirtualnej rzeczywistości.
Badania wykazały również, że 31% zapytanych osób obawia się, iż tożsamość internetowa stanie się ważniejsza od życia w świecie rzeczywistym. Jednocześnie 37% ankietowanych uważa, że internet będzie „znał” nas lepiej, a co za tym idzie sprawniej rozpoznawał nasze potrzeby i preferencje niż nasi życiowi partnerzy, a wynikać to będzie z wysokiego poziomu uzależnienia od sieci. Polscy ankietowani powrócili także do szeroko dyskutowanego w Polsce problemu przyszłości prasy. Aż 40% pytanych osób obawia się, iż w przeciągu dekady gazety oraz magazyny będą dostępne już tylko w witrynach internetowych.