źródło: www.flickr.com
Jak wynika z raportu Kandydat 2.0 przeprowadzonego przez Employer Branding Instytute, 22% kandydatów do pracy uważa, że jak czegoś nie można „wygooglować” to wpływa to niekorzystnie na decyzję dotyczącą aplikacji do danej firmy. Jakich informacji w sieci szukają najmłodsi pracownicy?
Najważniejsza jest możliwość rozwoju – aż 84% kandydatów chciałoby móc dowiedzieć się, jakie będą mieć możliwości przed rozpoczęciem aplikowania. Na drugim miejscu znalazło się wynagrodzenie, ważne dla 73% kandydatów. Jak na złość ta informacja jest najrzadziej dostępna, pracodawcy jej z reguły nie umieszczają, a informacje od anonimowych pracowników trudno uznać za rzetelne. Dla 68% ważna jest wiedza o atmosferze, jaka panuje w pracy. Trochę ponad połowa ankietowanych, bo 53% chciałaby wiedzieć, jakie mają szanse na awans. Na kolejnych miejscach znalazły się informacje o kulturze organizacji – 40%, dane na temat możliwości pracy elastycznej – 35%, oferta firmy w zakresie świadczeń pozapłacowych – 30%, informacje o pracownikach – 26%, wiedza na temat kondycji finansowej firmy – 22% i CSR pracodawcy 9%.
Obecnie tylko niektóre firmy odpowiadają aktywnie na zapotrzebowanie udzielania tego typu informacji. Jednak patrząc na kraje rozwinięte, z czasem i u nas większa transparentność firm będzie konieczna do tego, aby pozyskać wartościowych kandydatów do pracy. A w marketingu sieciowym i sprzedaży bezpośredniej do współpracy.