źródło: www.flickr.com
W głównej mierze chodzi o dostarczanie środków finansowych. Banki skupiły się na kliencie indywidualnym, ponieważ firmy jawiły im się jako klienci niepewni. Teraz, gdy wydaje się, że najtrudniejszy okres związany z kryzysem finansowym mamy już za sobą, banki przepraszają małe firmy i zapowiadają nowe, lepsze produkty specjalnie im dedykowane. Ponadto z analiz jednej z renomowanych pracowni badawczych wynika, że Polacy coraz częściej myślą o inicjowaniu własnych firm. Na rynku pojawił się nowy gracz. Idea Bank, który powstał przede wszystkim z myślą o przedsiębiorcach. Idea Bank zapowiedział, że chce poprawić sytuację polskich przedsiębiorców. W swojej ofercie posiada nie tylko produkty depozytowe, lokaty i kredyty dla firm oraz ich właścicieli i pracowników, ale również ofertę doradztwa w zakresie przepisów prawa, podatków i księgowości.
Idea Bank to gracz, który chce zdobyć sporą część segmentu tworzonego przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Ma na to wielką szansę, ponieważ w porównaniu z konkurencją oferuje preferencyjne produkty finansowe oraz wchodzi na rynek w momencie, gdy tak naprawdę brakuje ofert specjalnie przygotowanych dla MSP.