Droższe reklamy na Facebooku

Reklamodawcy coraz częściej decydują się na umieszczanie swoich reklam w internecie, tym samym rezygnując z telewizji czy prasy. Największy portal społecznościowy, jakim jest Facebook, skrupulatnie to wykorzystuje.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Portal społecznościowy Facebook ma w swojej ofercie szereg możliwości reklamowych. Najpopularniejsze to formy graficzne, które po kliknięciu automatycznie przekierowują użytkownika do strony reklamodawcy. W zależności od ilości kliknięć i wejść na stronę ustalana jest cena reklamy. Tzw. koszt za kliknięcie wzrósł w ciągu ostatniego roku o 74% na czterech największych na świecie rynkach medialnych. Potwierdzają to badania TBG Digital, firmy specjalizującej się w marketingu mediów społecznościowych.

Cena reklamy graficznej tzw. koszt za tysiąc wyświetleń wzrosła w USA, Wielkiej Brytanii, we Francji i w Niemczech o 45% w drugim kwartale br. w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku. Koszt większości reklam zamieszczanych na Facebooku ustalany jest w drodze aukcji lub samodzielnie przez serwis. Portal ustala minimalną stawkę w zależności od grupy docelowej, a następnie podaje ostateczną cenę w zależności od liczby konkurujących ze sobą firm w tym samym czasie. Jak wyliczyli analitycy z londyńskiej firmy Enders Analysis wpływy Facebooka wzrosną w tym roku z 1,8 mld dol. do 3,5 mld, czyli o ok. 95%.

Mogą Cię również zainteresować