Działająca w systemie MLM firma Mary Kay Inc. i jej fundacja przedstawiły kluczowe wydarzenia roku 2021

przez Maciej Maciejewski

Mary Kay Inc. – globalna spółka zajmująca się rozwojem przedsiębiorczości oraz promowaniem społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju w systemie DS/MLM przedstawiła informacje na temat kluczowych wydarzeń minionego roku. Spółka podtrzymywała swoje kilkudziesięcioletnie zaangażowanie w poprawę jakości życia kobiet na całym świecie oraz budowanie zdrowszych społeczności, w większym stopniu opartych na zasadzie równowagi.

źródło: Pixabay

Doskonałość biznesowa? Firma Mary Kay otrzymała w 2021 roku 58 nagród i wyróżnień, w tym za działania podejmowane w reakcji na pandemię koronawirusa (22 nagrody), wyróżnienie przez partnerów w raportach oddziaływania społecznego/raportach rocznych, uznanie dla kierownictwa Mary Kay za wysokiej jakości przywództwo i doskonałość biznesową oraz liczne nagrody dla filmu dokumentalnego (4 nagrody; 5 pokazów). Dodatkowo spółka Mary Kay i/lub jej założycielka Mary Kay Ash zostały ujęte w dwóch studiach przypadków Harvard Business, trzech podręcznikach i jednej pracy naukowej.

Spółka mianowała Wendy Wang na stanowisko prezesa regionu Azja i Pacyfik. W ogólnym ujęciu kobiety stanowią 54% globalnego zespołu kierowniczego Mary Kay. Firma świętowała okrągłe rocznice działalności na rynkach: litewskim (10 lat) i niemieckim (35 lat). Została uznana przez magazyn „Forbes” za jednego z najlepszych pracodawców średniej wielkości w Ameryce w 2021 roku.

Mary Kay Global Design Studio i Glamhive ogłosiły pierwszy w historii globalny reality show na TikToku z gatunku Step & Repeat. Był to pokaz talentów w zakresie ubioru, makijażu i stylizacji włosów użytkowników TikToka z całego świata. Uczestnicy z ponad 30 krajów zaprezentowali swoje umiejętności, a informacje o tej przełomowej inicjatywie trafiły na łamy magazynów „UK Daily Mail”, „The Daily Front Row” i „Vogue Business”. Podkreślono przy tym innowacyjne podejście do wykorzystania stosunkowo nowej platformy mediów społecznościowych, jaką jest TikTok.

Firma uruchomiła pakiet Suite 13 – aplikację kosmetyczną, która wykorzystuje wirtualną rzeczywistość na potrzeby cyfryzacji pierwszego wirtualnego salonu firmowego; narzędzie Mary Kay MirrorMe™ do wykonywania makijaży w rzeczywistości rozszerzonej oraz aplikację Mary Kay® Skin Analyzer App do skanowania twarzy w celu optymalnego dobrania zasad pielęgnacji skóry.

Spółka świętowała 25-lecie partnerstwa z globalnym ambasadorem piękna Luisem Casco. Wprowadziła na rynek produkty do pielęgnacji skóry Clinical Solutions™, w skład których wchodzą Retinol 0,5 Mary Kay Clinical Solutions™ oraz łagodzące i odbudowujące mleczko do twarzy Mary Kay Clinical Solutions™, które otrzymały pieczęć rady dermatologicznej. Dr Michelle Hines, dyrektor ds. receptur produktów Mary Kay, została wybrana na stanowisko prezesa Society of Cosmetic Chemists (Towarzystwa Chemików Kosmetologów).

Ogłoszono przyznanie grantów w dziedzinie zdrowia/chorób skóry we współpracy z Society for Investigative Dermatology (Towarzystwem Dermatologii Badawczej). Granty będą przyznawane naukowcom prowadzącym przełomowe i innowacyjne badania z dziedziny zdrowia/chorób skóry, mające na celu odkrycie nowych perspektyw i strategii interwencji.

Ogłoszono laureatów licznych grantów edukacyjnych w dziedzinie nauki, w tym: Society of Cosmetic Chemists i Mary Kay Inc. – Stypendia Madam C.J. Walker, wspierające studentów z niedostatecznie reprezentowanych mniejszości odbywających studia licencjackie lub magisterskie w dziedzinie nauk chemicznych, fizycznych, medycznych, farmaceutycznych, biologicznych lub pokrewnych, a także pięć grantów w ramach programu Girls in STEAM skierowanego do młodych kobiet zaangażowanych w realizację innowacyjnych badań. Wśród ubiegłorocznych laureatek znalazły się: Mylana Brodovska, Ukraina; Selin Alara Ornek, Turcja; Jordan Reeves, Stany Zjednoczone; Ivanna Hernandez, Kolumbia; i Allie Weber, Stany Zjednoczone.

W 2021 roku w ramach globalnego programu Mary Kay Pink Changing LivesSM udzielono wsparcia ponad 15 organizacjom pozarządowym z całego świata. Od 2008 roku program objął zasięgiem oddziaływania ponad sześć milionów kobiet i ich rodzin, dzięki współpracy z ponad 3 000 organizacjami, w ramach której przekazano ponad 16 mln dolarów.

Mary Kay i Mary Kay Ash FoundationSM zostały wyróżnione w „Raporcie Jednostki ONZ ds. równości płci i umacniania pozycji kobiet” w ramach funduszu powierniczego ONZ wspierającego działania na rzecz eliminowania przemocy wobec kobiet, przedłożonego Komisji ds. Statusu Kobiet ONZ (CSW65) i Rady Praw Człowieka ONZ.

Mogą Cię również zainteresować