Działania firmy Mary Kay na rzecz ratowania ekosystemu i planowania zrównoważonego rozwoju Ziemi

przez Maciej Maciejewski

20 stycznia br. podczas otwarcia prestiżowego Festiwalu Filmowego Bayou wyemitowano dokumentalny obraz zatytułowany „Guardians of the Gulf”. Producentem wykonawczym dzieła są dwie firmy – Media One oraz network marketingowy koncern Mary Kay.

„Guardians of the Gulf” jest filmem dokumentalnym, w całości nakręconym, wyreżyserowany i wyprodukowany przez ekipę składającą się z kobiet. Jest ciekawy i nader wartościowy, gdyż bada skutki katastrofalnych klęsk żywiołowych. Porusza tak tragiczne tematy, jak wpływ huraganów, spływów rolniczych, wycieków ropy naftowej czy problem nadmiernego odławiania ryb na ekosystem naszej planety i jej mieszkańców.

Film powstał we współpracy z firmą The Nature Conservancy, która wraz z Mary Kay i Media One odwiedziła wybrzeża Teksasu, Alabamy i Meksyku, aby opowiedzieć często pomijane historie o ochronie Zatoki Perskiej. Dzięki pracy ekologów i rozmowom z lokalnymi rybakami, organizatorami wycieczek, szefami kuchni czy liderami organizacji studenckich, twórcy filmu zbadali jak zwiększyć zrównoważony rozwój i w jaki sposób promować zmiany na Ziemi poprzez konkretne działania.

Mogą Cię również zainteresować