
Na drugiej pozycji znajduje się Amazon z wartością 74,4 mld dol. Zdaniem Augie Raya – analityka w Forrester Resarch w San Francisco to zadziwiające, że portalowi udało się w zaledwie kilka lat zostać jedną z najpopularniejszych stron internetowych, na której większość Amerykanów spędza znaczną część wolnego czasu. Jeszcze niedawno Facebook był gorszy od Yahoo! i turystycznego portalu Expendia. Tworząc platformę społecznościową, Facebook w krótkim czasie zyskał ponad 500 mln użytkowników na całym świecie i ogromną rzeszę reklamodawców.
Jak wynika z nieoficjalnych danych wartość Facebooka w ciągu poprzedniego roku wzrosła ponad trzykrotnie. W poprzednim tygodniu wartość rynkową Facebooka oszacował także SharesPost, który ustalił, że portal jest wart 40,9 mld dol. To o połowę więcej niż w poprzednim miesiącu. Eksperci nie chcą spekulować, po jakiej cenie mogą być sprzedawane akcje Facebooka podczas pierwszej oferty publicznej. Ich zdaniem 41 mld dol. to prawdopodobnie zdecydowanie za mało i są zdania, że Facebook nie zdecyduje się na emisję swoich akcji przed 2012 rokiem.