źródło: www.sxc.hu
Do nowoczesnych Polaków należą: „Życiowi optymiści”, traktujący zakupy jako formę relaksu, „Eleganccy z klasą” – głównie kobiety sukcesu oraz „Dynamiczni z kasą”, którymi są przede wszystkim mężczyźni korzystający z modnych sklepów, często robiący zakupy online.
Konto osobiste u osób prowadzących nowoczesny styl życia jest już standardem, a ponad połowa z nich aktywnie korzysta z kart płatniczych. 42% „Dynamicznych z kasą” – do tej grupy należy co dziesiąty Polak – wykupuje ubezpieczenie na życie. Oni też najchętniej biorą kredyty i zakładają lokaty bankowe. Z pozostałych dwóch grup ubezpieczenie wybiera średnio co czwarta osoba. Oprócz tego 10% „Życiowych optymistów” korzysta z lokat bankowych. Konsumenci o bardziej tradycyjnym podejściu do robienia zakupów najczęściej ograniczają się tylko do posiadania konta osobistego.