Firma Mary Kay opublikowała swój raport zrównoważonego rozwoju za rok 2024

przez Maciej Maciejewski
382 odsłony

Dokument jest uporządkowany według wpływu na środowisko, społeczeństwo i gospodarkę. Podkreśla on zaangażowanie tego network marketingu w tworzenie i pielęgnowanie modelu biznesowego, który wzbogaca życie kobiet, jednocześnie chroniąc naszą planetę.

– Zrównoważony rozwój ma głębokie korzenie w historii Mary Kay. Lubimy mówić, że coś robiliśmy, zanim stało się to „fajne”. Nasza ikoniczna założycielka, Mary Kay Ash, była pasjonatką nie tylko zmieniania świata, ale także jego ochrony. Jestem dumna z pracy, którą wykonaliśmy w tym roku pod kątem realizacji jej marzenia. Myślę, że ona również byłaby dumna –  powiedziała Deborah Gibbins, dyrektor operacyjny w Mary Kay.

Raport z 2024 roku podkreśla obietnicę Mary Kay, że będzie podejmować decyzje, które będą dobre dla naszej planety i jej mieszkańców. Dokładnie chodzi o te zagadnienia: 

Zrównoważony rozwój środowiska

Water Stewardship – Mary Kay od ponad 36 lat współpracuje z organizacją The Nature Conservancy i wspiera inicjatywę „Super Reefs” mającą na celu ochronę odpornych raf koralowych.

Ochrona zasobów – dzięki 16-letniej współpracy z fundacją Arbor Day Foundation firma Mary Kay wsparła zasadzenie ponad 1,4 miliona drzew w ramach projektów ponownego zalesiania w dziewięciu krajach.

Zrównoważone pozyskiwanie – przystępując do Global Shea Alliance firma promuje dobrobyt ekonomiczny 16 milionów kobiet zajmujących się zbieraniem masła Shea w Afryce Zachodniej.

Zrównoważony rozwój społeczny

Pink Changing Lives – dzięki temu programowi finansowanemu ze środków pochodzących ze sprzedaży określonych produktów, Mary Kay przekazała od 2008 roku ponad 18 milionów dolarów na inicjatywy mające na celu wzbogacenie życia kobiet na całym świecie.

Wzmocnienie pozycji kobiet – w Międzynarodowy Dzień Kobiet firma dołączyła do Women’s Empowerment Principles (WEPs), zestawu zasad oferujących firmom wskazówki dotyczące promowania równości płci i wzmocnienia pozycji kobiet w miejscu pracy, na rynku i w społeczności. Dzięki temu ponad 600 000 kobiet skorzystało ze szkoleń, wydarzeń i programów oferowanych przez Women’s Entrepreneurship Accelerator, uruchomiony przez Mary Kay we współpracy z sześcioma agencjami Organizacji Narodów Zjednoczonych w 2019 roku.

Wspieranie kobiet w STEM – Mary Kay angażując się w rozwój nowego pokolenia kobiet liderek w STEM, przyznała od 2020 roku 29 grantów na łączną kwotę niemal 195 000 dolarów.

Zrównoważony rozwój gospodarczy

Obchody 60 rocznicy – wizja Mary Kay Ash dotycząca wzbogacania życia kobiet trwa. Firma, nadal będąca własnością rodziny i zarządzana przez nią, rozkwitła w globalną markę z prawie 4000 pracowników i milionami niezależnych konsultantek kosmetycznych na ponad 35 rynkach. Przez ponad 60 lat Mary Kay zapewniała niezrównaną okazję do przedsiębiorczości kobietom na całym świecie.

Innowacje cyfrowe – Mary Kay zwiększa możliwości niezależnych konsultantek kosmetycznych za pomocą narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji rozszerzonej rzeczywistości i interaktywnego katalogu, dzięki czemu mogą one rozwijać swoje przedsiębiorstwa i spełniać swoje marzenia.

Wspieranie równości płci w dziedzinie sztucznej inteligencji – współpracując z Equal Rights Trust, Mary Kay była pionierem badań mających na celu wyeliminowanie dyskryminacji ze względu na płeć w technologiach sztucznej inteligencji.

Mogą Cię również zainteresować