źródło: Pixabay
Zerowa ilość odpadów – w wielkim skrócie. Zero Waste to styl życia, zgodnie z którym człowiek stara się generować jak najmniej odpadów tak, aby tym samym nie zanieczyszczać środowiska. To cel etyczny, ekonomiczny i wizjonerski, który pomaga ludziom naśladować zrównoważone naturalne cykle, w których wszystkie odrzucane materiały mają stać się zasobami. To podejście do życia polegające na stworzeniu gospodarki o obiegu zamkniętym, w którym używa się zasobów, zamiast tworzyć odpady. Definicja tego zjawiska przyjęta przez Zero Waste International Alliance brzmi:
„Zero Waste to ochrona wszystkich zasobów poprzez odpowiedzialną produkcję, konsumpcję, ponowne wykorzystanie i odzyskiwanie wszystkich produktów, opakowań i materiałów bez ich spalania oraz bez zrzutów do ziemi, wody lub powietrza, które zagrażają środowisku lub zdrowiu ludzkiemu”.
Nowe zobowiązania poruszającej się w sektorze direct selling & network marketing firmy Nu Skin pojawiły się podczas Tygodnia Klimatycznego w amerykańskim Utah i wspierają apel Utah Sustainability Business Coalition skierowany do podmiotów gospodarczych w celu, aby składały wymierne zobowiązania dotyczące zrównoważonego rozwoju w celu wspierania środowiska.
Firma zobowiązała się do zmniejszenia ilości odpadów o dodatkowe 30% w swojej globalnej siedzibie i zobowiązała się do przeszkolenia 100% swoich pracowników w zakresie najlepszych praktyk tak, aby w pełni wykorzystać programy Nu Skin w zakresie recyklingu i prawidłowego usuwania odpadów do końca 2021 roku. Jest to dodatek do wcześniej ogłoszonych celów spółki dotyczących trzech obszarów, na których koncentruje się ten biznes MLM w zakresie zrównoważonego rozwoju: ludzi, produktów i planety.
– Zależy nam na tym, aby być odpowiedzialnymi przedstawicielami naszej planety i pozostawić ją lepszą dla następnych pokoleń – powiedział Ritch Wood, dyrektor generalny w Nu Skin. – W ciągu ostatnich kilku lat dołożyliśmy wszelkich starań, aby zintegrować praktyki zrównoważonego rozwoju w całej naszej firmie. Niezależnie od tego czy chodzi o odpowiedzialne pozyskiwanie składników, zmniejszanie śladu węglowego czy też wykorzystywanie opakowań bardziej przyjaznych dla środowiska, chcemy mieć pewność, że dbamy o naszą planetę w odpowiedzialny sposób – dodał Wood.
Firma Nu Skin jest jednym z członków założycieli Koalicji Biznesowej Zrównoważonego Rozwoju Utah – sieci lokalnych firm, które połączyły siły, aby przewodzić i współpracować w kwestiach zrównoważonego rozwoju. Oprócz nowych zobowiązań spółka została doceniona za swoje wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju przez Business Intelligence Group oraz Komitet ds. Zrównoważonego Rozwoju i Zasobów Naturalnych w Provo City. Grupa Business Intelligence niedawno przyznała firmie Nu Skin nagrodę Zrównoważony Rozwój 2020 za jej pracę przyjazną środowisku, a Provo City uhonorowało Nu Skin pierwszym odznaczeniem w ramach nagrody Maximum Green Award za wysiłki na rzecz zmniejszenia ilości odpadów stałych o 30% od 2018 roku i zużycia energii o 21% od roku 2015.
Komentarz Karoliny Łappo-Rzeplińskiej: – Od pięciu lat buduję swój biznes w oparciu o model MLM współpracując z firmą Nu Skin. To pierwsza firma network marketingu w moim życiu i zawsze mówię, że ostatnia. Wybrałam Nu Skin bardzo świadomie i po analizie faktów, zupełnie bez emocji. Przede wszystkim dlatego, że jest to firma z doświadczeniem (36 lat na rynku), dająca globalne możliwości budowy biznesu – mój system jest dzisiaj na 27 rynkach, do dyspozycji jest aż 50 rynków – oraz w moim przekonaniu mająca jeden z najlepszych planów marketingowych. Tutaj każdy kto zaczyna, bardzo szybko może zacząć zarabiać pieniądze. Nie ma żadnych kosztów wejścia i utrzymania biznesu, co w moim odczuciu jest bardzo istotnym argumentem przemawiającym za współpracą. O tym dlaczego wybrałam Nu Skin można mówić naprawdę długo, ale dla mnie najważniejsze było zaplecze naukowo-badawcze oraz bardzo skuteczne i innowacyjne technologie do domowego SPA. Urządzenia te idealnie wpisują się w globalny trend anti-agingu. To bardzo mocno rozwijająca się kategoria, według dostępnych badań rynek ten urośnie aż o 300% do 2024 roku! Zawsze szukałam biznesu z tzw. abonamentem i tutaj taki znalazłam. Każda technologia to generator comiesięcznego abonamentu i tym samym dochodu od zadowolonych klientów, którzy nie mogą używać naszych technologii bez specjalnie zaprojektowanych i dedykowanych im preparatów. Moje dwudziestoletnie doświadczenie w reklamie i marketingu podpowiadało mi, że nie można obok takiej możliwości przejść obojętnie. Postawiłam w tym biznesie na profesjonalizm, rozwój i naukę. Często „odczarowuję tę branżę” na moim kanale YouTube. Uważam, że sukces w systemie network marketing to również duplikacja, prosty mechanizm działania, który daje możliwość zbudowania biznesu każdej osobie. Bez modelu duplikacji trudno zbudować mocną i stabilną organizację.
Komentarz Małgorzaty Możdżeń: – Dlaczego wybrałam Nu Skin? Przede wszystkim dlatego, że przekonały mnie produkty tej firmy. Nie musiałam nic inwestować, żadnego pakietu startowego. Firma organizuje wycieczki sukcesu co też jest bardzo fajne. W każdej chwili mogę zrezygnować nie ponosząc konsekwencji czy jakichkolwiek strat, bo przecież nic nie zainwestowałam. Nie było też minimalnego zamówienia, które musiałam zrobić. System MLM do łatwych nie należy, trzeba się zaangażować, żeby coś osiągnąć, uwierzyć w siebie i w biznes. Ale z drugiej strony daje nam duże możliwości i elastyczny czas pracy. To też sobie cenię.
Komentarz redakcji: „Szkoda tylko, że władze koncernu niezwykle po macoszemu, nader mało profesjonalnie traktują rynek polski. Przy okazji tej ciekawej publikacji chcieliśmy naszym Czytelnikom przybliżyć i przedstawić jak wygląda obecnie sytuacja tego biznesu w kraju nad Wisłą, niestety firma nie udziela na swój temat żadnych informacji. Jest to o tyle dziwne, że przecież transparentność to podstawowa zasada każdego biznesu. Każdego. Poza tym od wielu lat Polska zawsze znajduje się w pierwszej szóstce najlepiej dochodowych regionów Europy w branży DS & MLM i co roku zalicza regularne wzrosty. Dlatego, jako niezależna redakcja zajmująca się od 17 lat tym sektorem gospodarki mamy uzasadnione przypuszczenia, wywołujące u naszych dziennikarzy wrażenie, iż losy tego przedsięwzięcia na terenie RP mogą skończyć się podobnie, jak miało to miejsce podczas pierwszej próby zaistnienia Nu Skin na naszym rynku. Jak to wyglądało i jak się skończyło na początku lat 2000… wszyscy wiemy. Wielka szkoda, że niektórzy menadżerowie nie rozumieją tak prostego faktu, iż rozmowa z dziennikarzami jest w gruncie rzeczy dialogiem ze swoją kadrą. Mało tego, za naszym pośrednictwem każdy biznes rozmawia przecież zarówno z potencjalnymi klientami, jak i ewentualnymi dystrybutorami. Pozostaje nam mieć nadzieję, że oprócz kwestii związanych z szeroko rozumianą ekologią, ten projekt biznesowy wyedukuje się również w kwestiach komunikacji międzyludzkiej. To są bardzo proste sprawy.”