Fiskus zaczyna nagrywać rozmowy

przez Marek Wyrzychowski
363 odsłony

Od dzisiaj fiskus będzie nagrywał wszystkie rozmowy. Nagrania mają na celu ułatwienie zarządzania infolinią. Dodatkowo przyczynią się do podniesienia bezpieczeństwa klientów KIP i podniesienia jakości odpowiedzi konsultantów.

źródło: www.sxc.hu
źródło: www.sxc.hu

Rozmowy będą wykorzystywane jako dodatkowe materiały do szkolenia osób pracujących na infolinii. W trakcie rozmów pojawia się wiele kontrowersyjnych tematów. Zdaniem ministerstwa zdarza się też, że podatki, a szczególnie ich wysokość, wywołują emocje zarówno u podatników, jak i konsultantów. Dzięki możliwości odtworzenia takiej rozmowy konsultanci będą mogli przeanalizować sposób jej prowadzenia, trafność zadawanych pytań i kompletność udzielanych odpowiedzi. Ponadto najpopularniejsze i najciekawsze tematy rozmów posłużą do opracowywania materiałów informacyjnych dla podatników. Będą one zamieszczane na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.

Nagrania mają zagwarantować bezpieczeństwo osobom, które dzwonią do KIP z konkretnym problemem i na podstawie odpowiedzi podejmują dalsze decyzje.
Często zdarza się, że drobny szczegół zmienia sposób opodatkowania danej czynności. Pomimo faktu, że konsultanci wiedzą, w jaki sposób zadawać pytania, aby ustalić stan faktyczny i udzielić prawidłowej informacji, zdarzają się pomyłki. W ubiegłym roku na 1,5 mln rozmów przeprowadzonych przez konsultantów zostało odnotowanych tylko kilka takich przypadków. Nagrania rozmów będą mogły być podstawą do rozstrzygania sporów w przypadku wątpliwości podatników, czy udzielona odpowiedź była prawidłowa.

Mogą Cię również zainteresować