źródło: www.sxc.hu
Rozmowy będą wykorzystywane jako dodatkowe materiały do szkolenia osób pracujących na infolinii. W trakcie rozmów pojawia się wiele kontrowersyjnych tematów. Zdaniem ministerstwa zdarza się też, że podatki, a szczególnie ich wysokość, wywołują emocje zarówno u podatników, jak i konsultantów. Dzięki możliwości odtworzenia takiej rozmowy konsultanci będą mogli przeanalizować sposób jej prowadzenia, trafność zadawanych pytań i kompletność udzielanych odpowiedzi. Ponadto najpopularniejsze i najciekawsze tematy rozmów posłużą do opracowywania materiałów informacyjnych dla podatników. Będą one zamieszczane na stronie internetowej Ministerstwa Finansów.
Nagrania mają zagwarantować bezpieczeństwo osobom, które dzwonią do KIP z konkretnym problemem i na podstawie odpowiedzi podejmują dalsze decyzje.
Często zdarza się, że drobny szczegół zmienia sposób opodatkowania danej czynności. Pomimo faktu, że konsultanci wiedzą, w jaki sposób zadawać pytania, aby ustalić stan faktyczny i udzielić prawidłowej informacji, zdarzają się pomyłki. W ubiegłym roku na 1,5 mln rozmów przeprowadzonych przez konsultantów zostało odnotowanych tylko kilka takich przypadków. Nagrania rozmów będą mogły być podstawą do rozstrzygania sporów w przypadku wątpliwości podatników, czy udzielona odpowiedź była prawidłowa.