Dzięki profesjonalnie wykonanej fotografii biznesowej możemy budować pozytywny wizerunek menedżera i całej firmy. Zdjęcie powinno pokazywać przedstawiciela firmy, jako człowieka poważnego, stonowanego i budzącego zaufanie już od pierwszego spojrzenia.
źródło: www.sxc.hu
Każdy z nas widział zdjęcia menedżerów lub firmy, które w żaden sposób nie wzbudzały zaufania. Wręcz przeciwnie, powodowały negatywne odczucia i stanowią żywy przykład na to, jak nie należy wykonywać zdjęć przeznaczonych dla mediów lub komunikacji firmy z otoczeniem. Fotografie kadry zarządzającej powinny pokazywać ludzi sukcesu, a zdjęcie zespołu symbolizować zgraną i jednolitą drużynę. Dobry fotograf nie tylko przygotuje miejsce, w którym ma się odbyć sesja, ale współpracuje również ze stylistą. Planując sesję warto dobrze zbriefować fotografa tak, aby wiedział, jaka jest strategia firmy, a także, jakie nietypowe hobby posiada prezes.
Czasem warto wyjść poza konwenanse i pokazać menedżerów nie tylko za biurkiem lub na schodach pięknego biurowca, ale także „po godzinach”. Fotografia biznesowa ma na celu zakomunikowanie treści, które chcemy przekazać odbiorcy. Tylko od nas zależy, czy wynajmiemy profesjonalistę, który pokaże za pomocą zdjęcia dokładnie to, co chcemy przekazać. Czy też nasze zdjęcia będą wywoływać szeroki uśmiech u osoby je oglądającej. Trzeba pamiętać, że fotografia w biznesie to jedno z najważniejszych narzędzi komunikacyjnych.