źródło: www.flickr.com
Polacy coraz większą wagę przykładają do sposobu, w jaki spędzają czas wolny. Ponad 70% z nich poświęca maksymalnie pięć godzin tygodniowo na rozrywkę. Najczęściej jest to kino. Wybiera go 13% badanych. Polacy chętnie spędzają także czas w restauracji, pubie lub kawiarni. Z kolei kibicowanie podczas imprez sportowych wybiera zaledwie 2% badanych.
Jednak Polacy najchętniej czas wolny spędzają tak, aby nie generowało to dużych kosztów, a nie tak, żeby trzeba było wychodzić z domu. Ponad 30% badanych spędza czas w domu, spotykając się ze znajomymi, relaksując się czy oglądając telewizję. Z badań wynika, że wydatki Polaków na rekreację i hotele to 10% domowego budżetu przeznaczonego na konsumpcję. Tygodniowo 65% badanych przeznacza na rozrywkę do 50 zł, 16% do 100 zł, a 13% od 101 do 200 zł. Zdaniem Deloitte zmiany społeczno-kulturowe oraz bogacenie się Polaków przełożą się w najbliższych latach na zyski branż związanych z wypoczynkiem i rozrywką. Ponoć zmniejsza się luka związana z wysokością dochodu mieszkańców Polski a Europy Zachodniej.