Essay Letters Inside John Marsden Pay To Do Custom Descriptive Essay War Conflict Essay Writing Current Event Essay Topics 2013 Pdf

Jak sprawić, by każdy prezent w biznesie był trafiony?

przez Maciej Maciejewski

Biznes nieodzownie wiąże się z prezentami. Firmy obdarowują pracowników, współpracowników, kontrahentów czy w końcu – klientów. Aby jednak prezent miał sens, musi być zgodny z tym, czego obdarowywany potrzebuje. Im mniej wiemy o danej osobie, tym większe uzasadnienie dla voucherów.

źródło: Pixabay

Prezenty w biznesie mogą stanowić nagrodę za dotychczasowe zaangażowanie, a zarazem motywację do dalszych starań. Poza tym budują pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa i marki, wzmacniają więź między firmą, a ludźmi stanowiącymi jej szeroko rozumiany zespół.

Podobną rolę pełnią prezenty dla kontrahentów – np. przedstawiciele handlowi z firmy dystrybuującej produkty czy niezależni partnerzy firm MLM mogą nagradzać właścicieli lub pracowników małych sklepów czy lokali usługowych za większe zakupy albo za długotrwałą współpracę.

Nagradzani mogą być także konsumenci, na przykład w ramach organizowanej loterii z nagrodami. Oni również zaangażują się w daną akcję tym chętniej, im atrakcyjniejsze będą nagrody.

Bo przecież w biznesie liczą się dobre emocje. Jeśli wiemy, że współpracownik lub kontrahent jest zapalonym wędkarzem, podarowanie mu wysokiej klasy sprzętu wędkarskiego z pewnością bardzo go ucieszy. Zazwyczaj jednak nie mamy wiedzy na temat osobistych preferencji czy zainteresowań osób, które chcemy obdarować.

I naturalnie, do im większej grupy ludzi skierowana jest nasza akcja z nagrodami, tym trudniej trafić w potrzeby poszczególnych osób. To, co będzie motywowało jedną, nie wzbudzi pozytywnych emocji w drugiej. A przecież kluczem do motywowania za pomocą prezentów są właśnie emocje – a szczególnie radość ze spełnienia marzenia, czy choćby zachcianki. Obecnie dostępnych jest wiele rozmaitych narzędzi lojalnościowych, a upominki rzeczowe czy katalogi z nagrodami nie wyczerpują palety możliwości. Ciekawą alternatywą okazują się vouchery, które mogą być dostępne zarówno w formie papierowej, jak i on-line.

Pozwól wybrać prezent. To, co odróżnia vouchery od innych nagród i prezentów, to właśnie ich uniwersalność. Bez względu na to, czy odbiorcą takiego bonu będzie pracownik, kontrahent, czy konsument, to od obdarowanego będzie zależało, jaki prezent ostatecznie dla siebie wybierze. A więc organizator akcji nie musi zastanawiać się ani analizować, jakie nagrody najbardziej docenią np. współpracownicy, ponieważ to oni sami podejmują decyzję, w jaki sposób zrealizują otrzymane vouchery.

Bony można wymieniać na prezenty z wielu kategorii, np. odzież i obuwie, sprzęt AGD i RTV, zabawki i akcesoria dla dzieci, czy zdrowie i uroda. Dzięki takiemu rozwiązaniu osoba obdarowana voucherem wybierze rzecz, której akurat potrzebuje, a właściciel biznesu lub kontrahent nie będzie miał wątpliwości, że pieniądze, które przeznaczył na program motywacyjny, zostały spożytkowane w skuteczny sposób.

I wymień bon na voucher lub produkt… Jeszcze większy zakres możliwości dają – stanowiące w Polsce nowość – platformy voucherowe. Takie miejsca łączą pracodawców (oraz innych organizatorów akcji) z producentami i usługodawcami. Organizatorzy określają liczbę i wartość bonów, a dostawcy produktów i usług umożliwiają ich korzystną wymianę. Jak zrealizować taki prezent? Osoba, której przyznano voucher, loguje się na platformę i decyduje, gdzie chce wykorzystać kupon. Przykładem platformy voucherowej, na której obdarowany może zrealizować swoją nagrodę jest np. ChoicePlace.pl.

– Osoba obdarowana realizuje zakupy, płacąc voucherem YourChoice za karty podarunkowe lub produkty – mówi Grzegorz Kobryń z firmy XBS Group, która jest operatorem tego projektu. – Logując się na naszą platformę, voucher można zamienić zarówno na kartę podarunkową do zrealizowania w sklepach jednej z 50 marek, jak i na konkretne produkty, niczym w sklepie internetowym. Do wyboru są także vouchery podróżne oraz bilety do kin, dzięki czemu nagrodzona osoba może wymienić bon zarówno na produkt, jak i na ciekawe przeżycie – wyjaśnia Kobryń.

Dlaczego to takie wygodne? Zauważmy, że współpracownik, kontrahent lub klient w takim przypadku nie jest obdarowywany kuponem konkretnej sieci handlowej. Wybór jest więc jeszcze większy! Obdarowana osoba sama decyduje, w jakim sklepie, kinie lub biurze podróży zrealizuje swoją nagrodę. Dzięki temu upominek jest dostosowywany do potrzeb danej osoby przez nią samą.

Podarowując komuś taki właśnie prezent podtrzymujemy i umacniamy pozytywne relacje. Kontrahent, pracownik, dystrybutor lub konsument na pewno nie zapomni o tym, że wymarzony prezent zawdzięcza tej, a nie innej firmie. Do tego pozostawiając wybór unikamy ryzyka, że prezent okaże się nietrafiony. A skoro z upominkiem trafiamy w samo sedno czyichś marzeń lub pragnień, na pewno przełoży się to na pozytywne emocje. W końcu powszechnie wiadomo, że najbardziej cenimy te marki i osoby, które pokazują nam, jak bardzo nas cenią i lubią.

Mogą Cię również zainteresować