Jak zachęcić młodych do pracy w policji?

przez Maciej Badowsk

To, że młodzi nie specjalnie garną się do pracy w policji nie jest niczym nowym. Z tego powodu Policja z Nowej Zelandii postanowiła przeprowadzić niecodzienną kampanię Employer Brandingową. Jej celem było zainteresowanie młodych osób do wstąpienia w szeregi policji.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

Młodych do wstąpienia w szeregi policji chciano zachęcić przede wszystkim poprzez pokazanie im jak wielkie znaczenie ma praca policjanta, jak może być emocjonująca i ekscytująca. Aby to pokazać, wybrano trzy realne sytuacje z życia policji i w miejscu, w którym rozegrały się policyjne akcje stworzono murale, które ową historię opisywały. Wybrano sytuację łapania złodzieja, pomocy osobom poszkodowanym w trzęsieniu ziemi oraz interwencji policji w sprawie przemocy domowej. Murale miały wiernie odwzorowywać to, co policja zrobiłaby pomagając miejscowej ludności. Co ciekawe, aby uwiarygodnić wszystkie historie nie tylko wykorzystano realne lokacje zdarzeń, ale również na rysunkach na murze wykorzystano wizerunek policjantów, którzy za akcję odpowiadali. Poza muralami, przygotowano również filmy, które opowiadały historię poszczególnych zdarzeń.

Taka nietypowa akcja zdecydowanie przyciągnęła uwagę i to nie tylko osób, które do policji chciałyby wstąpić, ale jak to zwykle bywa, również wandali, którzy zniszczyli jeden z murali. Czy w Polsce taka akcja mogłaby się sprawdzić? Trudno powiedzieć, ale na pewno pomysł jest niecodzienny, bo choć wiemy czym zajmuje się policja, często zapominamy, że to nie tylko nudne patrole i mandaty, czy tak naprawdę rzadkie w rzeczywistości, a znane z seriali pościgi za przestępcami. Poniżej krótki film dotyczący całej akcji:

Mogą Cię również zainteresować