Jak zarabiają w tradycyjnym marketingu?

Nigdzie nie płacą tak dobrze jak w marketingu. Tylko tutaj asystent może zarabiać powyżej 3 tysięcy, a pensja dyrektora może wynieść nawet powyżej 26 tys. zł miesięcznie!

W 2009 roku połowa asystentów w działach marketingu zarabiała w przedziale pomiędzy 1 700 zł a 3 450 zł brutto. Mediana wynagrodzeń na tym stanowisku wyniosła 2 500 zł. Stanowiło to 39% płac product managerów (mediana 6 450 zł ) oraz 68% zarobków specjalistów ds. marketingu (mediana 3 700 zł). Wynagrodzenie co czwartego dyrektora ds. marketingu wyniosło powyżej 26 000 zł miesięcznie – wynika z danych Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak.


Na wyższe wynagrodzenia w 2009 roku mogli liczyć pracownicy działów marketingu zatrudnieni w firmach z przewagą kapitału zagranicznego. Product managerowie w tych przedsiębiorstwach (mediana 7 500 zł) zarabiali o 43% więcej niż osoby na tym stanowisku zatrudnione w firmach z przewagą kapitału polskiego (mediana 5 240 zł). W przypadku kierowników ds. marketingu z polskim kapitałem pensja wynosiła 6 500 zł

Autorzy badań chwalą, że w tej branży każdy może zarobić. Najmłodsi specjaliści w wieku od 18 do 25 lat, zarabiali w zeszłym roku 3 138 zł. Stanowiło to 85% zarobków osób na tym samym stanowisku w wieku 26-30 lat (3 700 zł) i 75% wynagrodzenia specjalistów w wieku 31-35 lat (4 200 zł). Kierownicy w przedziale wiekowym 31-35 lat zarabiali o 1 700 zł więcej niż ich koledzy w wieku 26-30 lat (mediana 5 500 zł.).

Mogą Cię również zainteresować