JCI aktywizuje młodych przedsiębiorców

przez Marta Komosa

9 lutego br. w Warszawie odbędzie się bezpłatna konferencja połączona z panelem dyskusyjnym dla osób zainteresowanych tematyką społecznej odpowiedzialności biznesu – „Przedsiębiorca społecznie zaangażowany”.

JCI Warszawa – filia największej światowej organizacji młodych, aktywnych obywateli, liderów i przedsiębiorców – zaprasza do udziału w panelu dyskusyjnym „Przedsiębiorca społecznie zaangażowany”. Tematem przewodnim konferencji będzie pytanie: jak zachęcać do działalności CSR i prowadzenia biznesu w sposób zrównoważony młodych przedsiębiorców z sektora MSP? Spotkanie rozpocznie się o godzinie 18.00 w Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie (sala 202 w budynku D). O znaczeniu społecznej odpowiedzialności biznesu opowiedzą: Kentaro Harada, światowy prezydent JCI, Marek Metrycki, partner zarządzający Deloitte, Natalia Ćwik z Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu „Brief”. Dyskusję poprowadzi Karolina Błońska, redaktor naczelna „CR Navigator”.

źródło: www.flickr.com
źródło: www.flickr.com

W trakcie panelu dyskusyjnego dodatkowo poruszane będą następujące zagadnienia: jak pobudzić zainteresowanie CSR wśród młodych przedsiębiorców? Jakich argumentów należy używać? Jak sytuacja młodych przedsiębiorców wygląda w Japonii? Jakie praktyki CSR są najbardziej powszechne wśród przedsiębiorców z sektora MSP? Czy polskie prawo sprzyja rozwojowi praktyk i strategii CSR wśród młodych przedsiębiorców?

Panel jest organizowany w związku z wizytą w Polsce Kentaro Harady, prezydenta JCI, który między 8 a 10 lutego odwiedzi Kraków i Warszawę. Patronat nad wydarzeniem objęły: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, CR Navigator, Centrum Wolontariatu Pracowniczego, Goodbrand i „Brief”. Wydarzenie wspiera Bratnia Szatnia.

Sylwetki panelistów:

KENTARO HARADA: został wybrany na stanowisko prezydenta JCI podczas Światowego Kongresu organizacji w Osace, w listopadzie 2010 roku. Urodzony w 1972 roku, w Kohoshima w Japonii, posiadacz tytułu licencjata z zakresu prawa zdobytego na Uniwersytecie Waseda, posiada również Certyfikat studiów specjalnych z zakresu administracji i zarządzania przyznawany przez Uniwersytet Harvarda. Harada jest przewodniczącym Harada Kogyo Co. Ltd. – firmy specjalizującej się w przetwarzaniu stali, a także produkcji mebli i transportu. Jest również członkiem Fukuyama Kita-Kai – grupy, która kultywuje sztukę tradycyjnych form dramatu muzycznego Noh. Kentaro Harada dołączył do JCI w 2001 roku.

MAREK METRYCKI: Marek Metrycki dołączył do firmy Deloitte w 1998 roku, w 2000 roku został jej partnerem. Od 2002 r. zarządzał praktyką podatkową w Polsce oraz w krajach nadbałtyckich. Specjalizuje się w doradztwie związanym z podatkami pośrednimi. W rankingu „World Tax 2007” przygotowanym przez brytyjski magazyn „International Tax Review”, Marek Metrycki znalazł się na jednym z czołowych miejsc wśród najlepszych polskich doradców podatkowych. Metrycki jest również członkiem Rady Głównej PKPP Lewiatan oraz prezesem Związku Pracodawców Konsultingu w ramach Lewiatana.

NATALIA ĆWIK: doktorantka w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie w Szkole Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie. Związana z sektorem pozarządowym, od kilku lat zajmuje się tematyką odpowiedzialnego biznesu. Publicystka, wykładowca, posiada kilkuletnie doświadczenie dziennikarskie. Natalia Ćwik jest autorką licznych publikacji, artykułów eksperckich oraz badań związanych z tematem CSR. Wcześniej kierowała Fundacją im. Lesława A. Pagi, działającej w obszarze rynku kapitałowego i edukacji oraz realizowała projekty pomocy rozwojowej w Afryce Wschodniej i współtworzyła programy edukacji globalnej. Interesuje się w szczególności tematyką odpowiedzialnego i zrównoważonego zarządzania dostawami, odpowiedzialnym marketingiem, ekonomią zrównoważonego rozwoju oraz innowacjami w obszarze CSR.

GRZEGORZ KISZLUK: jeden z pionierów reklamy w Polsce. W latach 1991-1996 dyrektor działu mediów Publicis FCB i dyrektor generalny Optimedia Poland (1994- 1996). Od 1996 do 1998 członek zarządu Związku Kontroli Dystrybucji Prasy i pierwszy prezes rady nadzorczej spółki Polskie Badania Czytelnictwa. Laureat „Stalowego Przęsła 2004” w kategorii budowania mostów między różnymi poglądami i aspektami komunikacji rynkowej, a w szczególności za działania integrujące różne środowiska zawiązane z komunikacją rynkową pozwalające wykorzystać synergię ich współpracy. Od 1999 właściciel Wydawnictwa Reklamowego AdPress i redaktor naczelny pierwszego magazynu marketingu i sprzedaży „Brief”.

KAROLINA BŁOŃSKA: redaktor naczelna kwartalnika „CR Navigator”. Przez ponad dwa lata związana była z magazynem „Brief”, gdzie ostatnio pełniła funkcję redaktor prowadzącej. Jest absolwentką Wydziału Psychologii UW. Studiowała też na Uniwersytecie Autonomicznym w Madrycie. Pisała dla „Gazety Wyborczej” i współpracowała z Muzeum Historii Mówionej.

Informacje o JCI:

Junior Chamber International jest największą na świecie siecią młodych, aktywnych obywateli. JCI działa w 120 krajach, zrzeszając w swoich szeregach blisko 200 tysięcy profesjonalistów w wieku do 40 lat. JCI jest międzynarodową organizacją pozarządową, aktywnie działającą w systemie ONZ i współpracującą z szeregiem instytucji i organizacji takich jak UNESCO, UNICEF, Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) czy Międzynarodowa Izba Przemysłowo-Handlowa (International Chamber of Commerce). Do organizacji światowej Junior Chamber International należało wielu znanych przywódców, m.in. Jacques Chirac, John F. Kennedy Jr, Jan Krzysztof Bielecki, prezydent USA Gerald R. Ford, premier Japonii Yasuhiro Nakasone, premier Danii Polu Schlüter czy prezydent Boliwii Hugo Bazer.

Mogą Cię również zainteresować